PDA

Vis full versjon : Hva skjer under fysiobehandlingen?

Babyface
17-11-2002, 14:33
Jeg har fått rekvisisjon til fysioterapeut for behandling og bassengtrening. Nå lurer jeg på om noen kan fortelle meg hvordan dette foregår. Kommer fysioterapeuten til å knekke meg sønder og sammen? Lønner det seg å komme i treningstøy? Jeg har fått beskjed om å ta med et håndkle til behandlingen. Hva skal dette brukes til? Er alle øvelsene i forbindelse med bassengtreningen i vannet?
Håper noen kan svare!

Happy
18-11-2002, 11:31
Jeg kan bare svare på hvordan det var da jeg fikk behandling, sist svangerskap (jaggu er det faktisk kurat ett år siden jeg begynte med den behandlingen:P).

Først fikk jeg varmepakninger på nedre del av ryggen. Så masserte fysioterapauten rygg og hofter/øvre del av lårene og til slutt gjorde jeg øvelser for å styrke musklaturen i området. Dette hjalp meg ikke i det hele tatt, og jeg blei bare værre :(. Først etter at jeg kontaktet en manuell terapaut fikk jeg riktig diagnose og ehandling som hjalp. Da jeg kom til fysioterapauten var jeg avhengig av krykker for å gå og hun gav meg diagnosen "bekkenløsning med gangvansker". Dette viste seg da å ikke stemme... Etter to uker hos manuell terapaut kunne jeg kaste krykkene:klapp: .

Bassengtrenging har jeg ikke vært med på.

Håper du får riktig behandling og at formen stiger! Lykke til!!