Vis full versjon : Hva skjer under fysiobehandlingen?
Babyface
17-11-2002, 14:33
Jeg har fått rekvisisjon til fysioterapeut for behandling og bassengtrening. Nå lurer jeg på om noen kan fortelle meg hvordan dette foregår. Kommer fysioterapeuten til å knekke meg sønder og sammen? Lønner det seg å komme i treningstøy? Jeg har fått beskjed om å ta med et håndkle til behandlingen. Hva skal dette brukes til? Er alle øvelsene i forbindelse med bassengtreningen i vannet?
Håper noen kan svare!
Jeg kan bare svare på hvordan det var da jeg fikk behandling, sist svangerskap (jaggu er det faktisk kurat ett år siden jeg begynte med den behandlingen:P).
Først fikk jeg varmepakninger på nedre del av ryggen. Så masserte fysioterapauten rygg og hofter/øvre del av lårene og til slutt gjorde jeg øvelser for å styrke musklaturen i området. Dette hjalp meg ikke i det hele tatt, og jeg blei bare værre :(. Først etter at jeg kontaktet en manuell terapaut fikk jeg riktig diagnose og ehandling som hjalp. Da jeg kom til fysioterapauten var jeg avhengig av krykker for å gå og hun gav meg diagnosen "bekkenløsning med gangvansker". Dette viste seg da å ikke stemme... Etter to uker hos manuell terapaut kunne jeg kaste krykkene:klapp: .
Bassengtrenging har jeg ikke vært med på.
Håper du får riktig behandling og at formen stiger! Lykke til!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.