PDA

Vis full versjon : IVF-mammaer; blødde dere etter positiv test?

Småtten
24-11-2004, 11:38
Sitter her og er temmelig fortvilet.

Har testet positivt etter 2. IVF og blør. Det begynte med litt brun spotting, men er nå friskt blod.

Skal ta blodprøve i morgen på rugedag 14.

Har tidligere hatt en SA i naturlig syklus, og en SA + en MA etter 1. IVF forsøk.

Sier seg selv at jeg ikke er optimistisk i det hele tatt, men en vnninne av meg på SG nevnte at det var vanligere å blø ved graviditet etter IVF/ICSI enn naturlig graviditet.

Har dere erfaringer?

Eliin
24-11-2004, 11:44
Sitter her og er temmelig fortvilet.

Har testet positivt etter 2. IVF og blør. Det begynte med litt brun spotting, men er nå friskt blod.

Skal ta blodprøve i morgen på rugedag 14.

Har tidligere hatt en SA i naturlig syklus, og en SA + en MA etter 1. IVF forsøk.

Sier seg selv at jeg ikke er optimistisk i det hele tatt, men en vnninne av meg på SG nevnte at det var vanligere å blø ved graviditet etter IVF/ICSI enn naturlig graviditet.

Har dere erfaringer?
Jeg hadde ikke blødninger i begynnelsen av svangerskapet. Testet positivt med ClearBlue på dag 10, tok blodprøve på dag 16 som bekreftet graviditet og hcg på 650. Jeg begynte å blø i uke 8+1 og blør fortsatt, og er nå 13+4. Legene finner ikke noe galt, og jeg har vært på 5 ultralyd allerede og babyen vokser og gror.

Vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn at du blør så tidlig, men jeg begynte å blø på dag 12 etter ICSI-forsøk nr.2 hvor jeg først hadde testet svakt positivt. Forsøket var misslykket og jeg fikke mensen på dag 14.

:lykketil: Jeg krysser fingrene for at alt er bra og at du er gravid

Tidl. bruker
24-11-2004, 12:04
Hei Maia,
Der er du jo, har gått og ventet på svaret etter andre IFV forsøket deres og krysset fingrene for at det skulle gå deres vei denne gangen. Så leit å lese at du har småblødninger, men det kan være crinone (eller annet progesterontilskudd) som gjør det, det er en vanlig bivirkning.
Jeg blødde ikke etter positiv test, men jeg vet om flere som har gjort det. Du kan f.eks lese Zianta sin dagbok om "Lille Vampyr" inne på FUB sine sider: http://www.fub.no/cgi-bin/forum/YaBB.cgi?board=Zianta

Håper virkelig alt står bra til med de små spiren(e), dere fortjener virkelig å komme helt i mål denne gangen. Anu-mannen krysser også fingrene for dere.

Kjempestor :klemme: fra Anu

Småtten
24-11-2004, 12:30
Tusen takk for svar begge to!:klemme:

Jeg er så glad det går bra med deres svangerskap. Og det er kjekt at "kjente" svarer.

Da jeg aborterte etter i. forsøk var det brunt det som kom hele tiden, men denne gang var det brunt i 1 dag og nå bare vanlig friskt.

Har en liten magefølelse som sier at brunt er litt mer skremmende enn friskt, men såpass mye som det er - så er det nok ikke håp likevel.

Zianta sin historie er jo fantastisk. Stakkars jente så mye hun skulle tåle..

Jeg får bare ta en ny CB i ettermiddag og fortsatt håpe at den gir utslag.

Dani
24-11-2004, 13:06
Gratulerer som nygravid....

Jeg blødde litt i begynnelsen av mitt svangerskap, men tok progesteron-tilskudd og legene mente det var ganske vanlig å blø ved slikt tilskudd da medisinen kan være tøff mot de skjøre slimhinnene vi har "der inne".

Råder deg til å få en UL så fort som mulig. Dersom dere ser et bankende hjerte er det 95% sjanse for at det går bra tross eventuelle blødninger. UL kan tas så tidlig som uke 6-7.

Kjempemasse lykke til!!

Klem fra Dani