Vis full versjon : Enda ikke hvert på første svangerskapskontroll
fjellrypa
17-11-2002, 21:57
Som mange av dere fikk med dere da jeg begynte å skrive innpå her, så hadde jeg ikke fortalt det til noen at jeg var gravid, selv om jeg var 6 mnd på vei :trist!: Vel det er vel ca en uke siden, men jeg har enda ikke hvert på noe kontroll... Er det utroli uansvarlig av meg??? :gladtrist Vi bor i en bitteliten bygde kommune og jeg er ganske redd for at legen skal "bli sint" på meg for at jeg ikke har hvert der før. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si... :( Noen som har noen gode råd og komme med??? jeg er drit nervøs!!!!!!!!!! Lurte også på om jeg skulle dra til en annen kommune, for kjærringene bak skranken her på legestasjonen er kjent for å være skikkelige sladdrekjærringer.... :(
Jeg synes at du bør kontakte lege straks slik at du får sjekket at alt står bra til med babyen. Normalt skulle du jo hatt tilbud om UL for flere mnd siden...
Det høres merkelig ut dersom legen skulle bli sint på deg. Det hjelper jo fint lite... Du kan jo fortelle at dette har vært vanskelig for deg, legen har sikkert vært borti liknende tilfeller tidligere.
Det finnes jo også de som ikke oppdager at de er gravid før langt ut i svangerskapet - det kjenner jeg til flere eksempler på (de har beholdt blødningene).
Naturligvis ville det ha vært en fordel om du hadde kontaktet lege tidligere, men det ble nå ikke gjort. Kan umulig tenke meg at det er noen katastrofe av den grunn...
Ang det å oppsøke lege i en annen kommune er jeg litt usikker på om vil gå ... kanskje noen andre vet det??
Legene har jo som regel driftsavtale med kommunen (hvis ikke må du betale full takst), og da tviler jeg på at du kan få oppfølging av en lege i andre kommuner enn bostedskommunen din, dessverre....
Det er jo temmelig alvorlig da, hvis de som jobber på legesenteret er kjent for å bryte taushetsplikten! Det ville jeg i alle fall ha tatt opp med legen, så får hun/han evt ta opp dette med de som ikke følger de regler som gjelder.
Håper dette løser seg for deg!!
Du MÅ gå til kontroll, vennen....
Tenk på den lille babyen din....
Klemmerser fra Gizzy - Mak:storeb: og lille vidunder:birth: (4+6)
Nå er det på tide å komme seg til kontroll, ja.
Og når du først er der, så synes jeg du kan si til legen din at du forventer at både han og resten av personalet holder taushetsløftet sitt. Si at det er hemmelig enda.
Men når sant skal sies, er det jo ikke lenge igjen før det synes på deg - og da kan du ikke hindre praten lengre! Like greit å forberede seg på hva en skal svare når det viser seg at du klart å holde det hemmelig såpass lenge!
Synes det Ramgad sier er svært fornuftig! Legene og personalet på legestentret har tross alt taushetsplikt... men det er kanskje på sin plass å minne dem om det?
Håper du snart kommer deg på kontroll :klem: Lykke til!!
Vet at en venninne av meg,som bor i en liten bygd, har fått valgt seg fastlege utenfor kommunen, og det skulle ikke være noe problem.
Kan du ikke forhøre deg om det er mulig, det er jo fastlegen som det er vanligst å gå til? Eventuelt kan du jo sjekke om det finnes en gynekolog du kan gå til, de er jo spesialister på slikt?!?
Evt. jordmortjenesten der du bor / i nabokommunen?
Lykke til, håper alt ordner seg for deg!!
Tidl. bruker
19-11-2002, 03:52
Om du forklarer den vanskelig situasjonen du har vært i så bør da ikke legen eller kjærringene bak skranken si noe på det. De har da i allefall taushetsplikt! Du kan kanskje forhøre deg om muligheten til å komme inn hos en lege et annet sted? Det skulle vel være mulig det?
Du bør i høyeste grad få en sjekk på deg og babyen i allefall.
Lykke til!:)
Fjellrypa, hvordan går det med deg?
Har du funnet ut hva du skal gjøre med legeproblemet? Tenker på deg og vil gjerne vite hvordan du her det...
:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.