Vis full versjon : Enda ikke hvert på første svangerskapskontroll
fjellrypa
17-11-2002, 21:57
Som mange av dere fikk med dere da jeg begynte å skrive innpå her, så hadde jeg ikke fortalt det til noen at jeg var gravid, selv om jeg var 6 mnd på vei :trist!: Vel det er vel ca en uke siden, men jeg har enda ikke hvert på noe kontroll... Er det utroli uansvarlig av meg??? :gladtrist Vi bor i en bitteliten bygde kommune og jeg er ganske redd for at legen skal "bli sint" på meg for at jeg ikke har hvert der før. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si... :( Noen som har noen gode råd og komme med??? jeg er drit nervøs!!!!!!!!!! Lurte også på om jeg skulle dra til en annen kommune, for kjærringene bak skranken her på legestasjonen er kjent for å være skikkelige sladdrekjærringer.... :(
Jeg synes at du bør kontakte lege straks slik at du får sjekket at alt står bra til med babyen. Normalt skulle du jo hatt tilbud om UL for flere mnd siden...
Det høres merkelig ut dersom legen skulle bli sint på deg. Det hjelper jo fint lite... Du kan jo fortelle at dette har vært vanskelig for deg, legen har sikkert vært borti liknende tilfeller tidligere.
Det finnes jo også de som ikke oppdager at de er gravid før langt ut i svangerskapet - det kjenner jeg til flere eksempler på (de har beholdt blødningene).
Naturligvis ville det ha vært en fordel om du hadde kontaktet lege tidligere, men det ble nå ikke gjort. Kan umulig tenke meg at det er noen katastrofe av den grunn...
Ang det å oppsøke lege i en annen kommune er jeg litt usikker på om vil gå ... kanskje noen andre vet det??
Legene har jo som regel driftsavtale med kommunen (hvis ikke må du betale full takst), og da tviler jeg på at du kan få oppfølging av en lege i andre kommuner enn bostedskommunen din, dessverre....