PDA

Vis full versjon : Pussing av møbler

Kosmokula
24-11-2004, 18:35
Har fått lånt en seng av søstra mi, og har fått lov til å male/beise den om vi vil.
Den er i furu og klar-lakkert.
Kan jeg gjøre pussearbeidet om jeg har på meg maske?
Gubben mener absolutt ikke at jeg kan gjøre det og får ikke lov.
Er det farlig? :undrer:

marusija
24-11-2004, 18:38
Kan ikke skjønne at det kan være farlig om du har på deg maske og befinner deg i et rom som er godt ventilert... Men nå er ikke jeg noen ekspert på dette da...

:klemme:

Monikum
24-11-2004, 18:43
Ta på masken og puss i vei :nikker:

LadyBee
24-11-2004, 18:47
Hvordan har du klart å være gravid så lenge uten å få med deg at alter farlig?

Uten at jeg har regnet så nøye på det, vil jeg tro at å pusse ett møbel er omtrent like farlig som å farge håret eller gå gjennom sentrum i rushtrafikken. Begge deler ting jeg selv gjør uten dårlig samvittighet, bare det ikke blir for ofte.

Men jeg tenkte på én ting til, som jeg selv er begynt å bli oppmerksom på: Av og til er slike utsagn fra pappa'n et utslag av beskyttertrangen overfor deg og barnet. Kanskje er dette en anledning til å la ham leve den ut?

Kosmokula
24-11-2004, 18:56
Men jeg tenkte på én ting til, som jeg selv er begynt å bli oppmerksom på: Av og til er slike utsagn fra pappa'n et utslag av beskyttertrangen overfor deg og barnet. Kanskje er dette en anledning til å la ham leve den ut?

Du har rett LadyBee - ALT er farlig for oss preggiser :D

Men kanskje jeg bare skal la mannen få gjøre det her for meg som du sier :blunke:

LadyBee
24-11-2004, 19:14
hm...tror du jeg klarer å innbille Sambo at bleieskift er skummelt arbeid for ammende :flau: ?

Kosmokula
24-11-2004, 19:15
farlige avgasser siver ut av babybæsjen :nikker:

Tvilling
24-11-2004, 21:33
Ta på masken og puss i vei :nikker:

Signerer!

LilleLeo
24-11-2004, 21:45
Jeg pusset opp hagemøbler i sommer og gjorde følgende:
-Hadde på støvmaske når jeg pusset
-Kjøpte maske på interiørbutikk til rundt 300 kr, som man fint
kan bruke når man maler og beiser. Den fungerte kjempe fint!
Kjente ingen lukt. Og så ut som en maur :fnise:

Så puss i vei og skit i mannen!

Kosmokula
24-11-2004, 21:53
Det blir nok pussing og beising i helga, ja!
Har på følelsen at om ikke jeg gjør det, så blir det ei stund til det blir gjort... :himle:

LilleLeo
24-11-2004, 23:55
Hopp i det!

Lille Blink
25-11-2004, 09:45
Jeg pusset nettopp voggen vi skulle ha UTEN maske og etterpå hvitbeiset jeg den UTEN maske... Farlig? Kanskje...

Det farligste er å leve:nikker:

Jeg har sluttet å røyke, bare det er en bragd... Det finnes grenser på hva man skal gjøre å ikke gjøre... :klemme:

Ariel_1977
25-11-2004, 10:49
Jeg har også nettopp pusset ned vår vugge - men samboern har sagt han skal male den! Egentlig har jeg lyst til å gjrøe det selv for da blir det gjort NÅ og ikke om 3 mnd men jeg får mase litt på han. Den bør jo stå å gasse fra seg en stund før babyen kommer......

♥ Pearly
25-11-2004, 11:09
Ta på deg maska di og puss i vei :nikker: ...kan ikke sjønne at det skal være farlig for baby`n, men beisinga har jeg ville gitt oppdraget til :bryn:

Lykke til :klemme:

husnisse
25-11-2004, 12:07
Du, du kan godt gjøre det hvis du føler for det. Det du helst skal ungå (eller gjøre ute/i garasjen) er å drive med maling og lakkering. De fines noen som er OK for gravide, men det er ikke alltid skrevet på.

lisamor
29-11-2004, 01:45
Jeg har forstått det slik at vannbasert maling, lakk og alt mulig sånt kan man holde på med mens man er gravid, men det som er oljebasert bør du holde deg unna.