PDA

Vis full versjon : Nøtter og slikt...

Blues
24-11-2004, 21:12
Det er jo jul snrt, og det har plutselig gått opp for meg, i all sin gru, at eg ikkje kan spisa nøtter. Det er jo noko som gravide ikkje skal spisa, eller? Gjelder det mandler også? Har ein kamerat som har nøtteallergi, og han spiser mandler... Kan eg spise det da? Please sei ja. Klarer ikkje tanken på å gå gjennom heile jula uten nøtter. Enda eg ikkje spiser særlig mykje av det. Det høyrer liksom med...

Venta
24-11-2004, 22:30
Hei og hopp

Så sant du ikke kreperer av nøtter på grunn av allergi kan jeg ikke tro at det er noe farlig å spise det! Har i alle fall ikke lest noe om det noe sted.

Det ligger en del lenker til ofisielle "matsider" for gravide under andre innlegg her. Kanskje du kan ta en titt der?
F.eks. http://snt.mattilsynet.no/nytt/kosthold/gravide/rad.html

Vennlig hilsen Venta

Honeypie
24-11-2004, 22:34
Har ikke sett eller hørt noe sted at nøtter ikke skal være bra.
Nøtter inneholder jo sundt og "riktig" fett, så det må vel være bra?

Selv spiser jeg nøtter hver dag på frokostblandingen min. Spiser også en god del hasselnøtter som snacks :flau: Synes det er mye bedre enn godis nemlig!!

Happy
24-11-2004, 23:19
Vet du hvorfor gravide ikke skal spise nøtter? Siden det er noe du har hørt kan det jo hende at du fikk en grunn også?

Bluelady
24-11-2004, 23:23
Hvis du ikke selv er allergisk så finnes det ingen grunn til at du ikke skal spise nøtter og mandler.. snarere tvert i mot: Nøtter er sundt!

Ciao
25-11-2004, 09:27
Tidligere ble det sagt at gravide ikke skulle spise nøtter, reker, jordbær og en del andre ting, for de kunne lett påføre allergi hos barnet. Denne påstanden er imidlertid tilbakevist, så hvis det er derfor du er skeptisk til nøtter, er det altså INGEN grunn til det. Det er en myte. Og som det ble nevnt her, nøtter inneholder det riktige fettet. :nikker:

NYT nøtter og mandler og GOD JUL.