Vis full versjon : Kjæreste lille gutten min!
LillyPie
25-11-2004, 11:43
Når du kommer til verden kommer jeg til å trenge deg like mye som du trenger meg. Du kommer til å være den eneste gutten i hjertet mitt, fordi den andre gutten som skulle dele det med deg trenger noe annet mere enn han trenger oss to akkurat nå.
Nå du blir gammel nok kommer du nok til å se på meg med verdens vakreste øyne og spørre om det jeg håpet du aldri skulle spørre om, "pappa?", og når jeg svarer at pappa ikke kan være her med oss spør du nok hvorfor. Hva jeg skal svare da trenger jeg nok å tenke på, men jeg har heldigvis noen år på å tenke meg om. Kanskje han er supermann og ikke kan være med oss fordi han er ute å redder verden?
Men den dagen du er gammel nok til å forstå skal jeg fortelle deg alt. Jeg skal fortelle deg at ingen var så snill og god som han, ingen brydde seg og var så omtenktsom som han, ingen gjorde meg så lykkelig som han, og ingen kan på noen måte måle seg med han.
Når du da spørhvorfor mamma og pappa ikke er sammen om pappa var så god og snill, må jeg svare det som gjør så vondt: Pappa er narkoman. Han var så avhengig av hasj at han satte det foran alt. Han satte det foran oss.
Og selv om han gjorde meg så lykkelig og var så god, så fikk mamma så utrolig vondt i hjertet sitt fordi hun så at den snille pappan din etterhver mistet kontrollen over livet sitt og prioriterte feil.
Så tilslutt måtte mamma passe på at du skulle få en trygg og god oppvekst, et trygt hjem, og det kunne du ikke få når pappa var sånn. Så mamma måtte la han gå fordi det tilslutt var det eneste hun kunne gjøre.
I skrivende stund har jegakkurat gitt slipp på ham. Det gjør vondt, men det er likevel godt å vite at du ligger inne i magen min og aner fred og ingen fare.
Å gi slipp på pappa er vondt gutten min, å vite at du må vokse opp med en far som kanskje ikke er i stand til å være der er vondere.
Jeg er så glad for at du ligger trygt der inne, så glad for at du ikke vet hva smerte er, for at det er lenge til du får det vondt. Jeg skal gjøre hva jeg kan for at du skal få det godt.
Det blir bare meg og deg veslegutt, men vi skal klare oss.
Selv om ting ikke ble som jeg ville, og jeg må gå en veldig kronglete sti, så skal du vite det at jeg ikke har angret et sekund på at jeg ikke valgte deg bort, og aldri kommer til å gjøre det heller.
Du er mamma's lille reddende engel, hadde det ikke vært for deg hadde jeg nok vært som pappa.
Jeg er ikke spesielt troende, men jeg tror noen gav deg til meg fordi de visste at jeg trengte deg.
Fra den dagen du kommer ut skal jeg gi deg all den kjærelighet jeg har velse engelen min.
Til slutt vil jeg bare at du skal vite dette: Selv om pappa ikke er her betyr ikke det at han ikke elsker deg. Pappan din er allerede glad i deg, han er stolt av deg, selv om han ikke har møtt deg enda.
men pappa har en stor last, derfor kan han bare ikke være med oss.
Glem aldri at du er like mye i hans hjerte som du er i mitt, tro aldri at han ikke elsker deg bare fordi han ikke er her.
Jeg håper så inderlig at du skjønner hvorfor jeg måtte la ham gå.
Jeg elsker deg.
Klem fra mamman din:hjerter:
Prøvende
25-11-2004, 11:51
Så utrolig fint skervet! Sitter her med tårer i øynene.......
Kanskje du kan slippe å fortelle ham de, kanskje du bare kan printe ut det du akkurat har skrevet, så han kan lese det i fred og ro, om igjen og om igjen........
Det er synd å høre om faren til gutten din, men du har gjort det riktige. Du virker sterk og kommer nok til å klare deg bra, lykke til fra meg:klemme: !
Kanskje du kan slippe å fortelle ham de, kanskje du bare kan printe ut det du akkurat har skrevet, så han kan lese det i fred og ro, om igjen og om igjen........
Det er synd å høre om faren til gutten din, men du har gjort det riktige. Du virker sterk og kommer nok til å klare deg bra, lykke til fra meg:klemme: !
Signerer denne. :klemme: fra meg også.
Å så fint skrevet! Fikk tårer i øynene nå jeg :rørt:
Vil bare sende deg en god :klemmer:
Marianne
25-11-2004, 12:06
Du skriver bare så flott.... :rørt:
Gutten din er heldig som får en sterk og flott mamma som deg, og den dagen han er stor nok vil han nok forstå hvorfor du har tatt valgene du har gjort.
Masse lykke til.
LillyPie
25-11-2004, 12:16
Takk..
Etter jeg hadde skrevet det, skrev jeg det så fint jeg kunne på papir, og jeg skal gjemme det til lillegutt blir gammel nok..
Tenkte det var greit å skrive det ned nå, for om noen år blir det vanskeligere å få frem hvordan alt føles, akkurat nå..:nikker:
Prøvende
25-11-2004, 12:47
Takk..
Etter jeg hadde skrevet det, skrev jeg det så fint jeg kunne på papir, og jeg skal gjemme det til lillegutt blir gammel nok..
Tenkte det var greit å skrive det ned nå, for om noen år blir det vanskeligere å få frem hvordan alt føles, akkurat nå..:nikker:
Så fint! pass på å få med datoen, da, det må være litt ekstra spesielt oppi det hele og vite at "dette skrev mamma før jeg var kommet ut". Jeg er sikekr på at han kommer til å bli veldig glad for at du skrav akkurat det brevet.
:klemme:
Dette var bare utrolig fint skrevet! Sitter her med :lei_seg: :happycry:
Ønsker deg og den lille gutten alt godt fremover!:klemmer:
:rørt: Flott skrevet!
Ønsker dere alt godt :klemme:
En stor :klemme: til deg. Dette var et utrolig fint "brev" som sier så uendelig mye. Så fint å lese om dine tanker rundt dette og jeg synes du er utrolig tøff og tapper. Brevet sier masse om deg og jeg vil ønske både deg, lille babyen og pappaen all lykke i fremtiden. Man vet aldri hva morgendagen bringer på godt og vondt. :klemme: fra catinka.
Så utrolig vakkert skrevet, tårene mine bare rant og rant imens jeg leste. Synes du virker utrolig sterk og tapper, så dette går bra skal du se.
:klemme: fra meg.
LillyPie
25-11-2004, 18:52
Tusen takk for gode ord jenter!:rørt:
Da jeg skrev det ned bare flommet ordene på, og nå i ettertid lurer jeg kanskje på om "narkoman" ble litt overdrevet kanskje? for når jeg hører narkoman ser jeg for meg en som setter sprøyter.. etter min mening er noen som røyker hasj i den grad han gjør en narkoman, men mottar gjerne meninger og forslag:nikker:
Vil bare få frem at selv om den blivende pappaen kanskje ikke er der i den grad han skal og har et problem med rusmidler, så gjør det han ikke til noe vondt menneske.. Vil på ingen måte fremstille han som et slemt menneske til den kommende gutten når den dag komemr at han spør etter pappan sin, så det var veldig viktig å formulere meg rett..
Tidl. bruker
27-11-2004, 01:10
Likte ditt brev veldig godt jeg , og istedet for å bruke nakoman , hva med å skrive rusavhengig ? så får meg en sliten person som subbet gatelangs da jeg leste ordet ....hmmm håper at han stopper før det er han jeg "så" :klemme: :klemme:
Å skrive ned tanker og ord og ta vare på de er kjempesmart , jeg gjorde det da jeg stakk av fra min x = fra til nr 1 ....hadde mange tunge år etterpå for han jobbet mot meg hele tiden ( og gjør det enda ) men under rettsaker og slit så hjalp det å skrive ned tankene og har lest de i ettertid og de har fått meg til å innse at jeg var sterkere den gang enn jeg trodde ...........og ser på dine tanker og ord at du vil klare deg godt !! :klemme: :klemme:
-- Og her inne har du mange som bryr seg om deg ....... :klemme:
Tidl. bruker
27-11-2004, 12:13
Ja dette var utrolig flott skrevet...
Jeg er sikker på at gutten din kommer til å sette pris på brevet når så langt kommer...
Men jeg er kanskje enig i at narkoman er forbundet med sterkere rusmidler enn hasj... Men at pappaen har et rusproblem og er rusavhengig er nok sant...
Ville bare gi deg en god klem og si at jeg tror nok du kommer til å klare dette veldig bra!
Jeg blir jo også alene og lurer på hva jeg en dag må fortelle datteren min...
Kanskje du nettopp har inspirert meg til å skrive et lignede brev????
Takk!
Klemmer fra meg!
zeppelin
27-11-2004, 13:09
Hei du modige og flotte mor!
Først vil jeg bare si at du er veldig klok som velger det du gjør. Mange ville valgt å fortsette å være i et slikt forhold, og prøvd å hjelpe den rusavhengige til å slutte. Men i virkeligheten fungerer det jo ikke slik. Som regel er det større sjans for at en avhengig slutter hvis rusbruken fører med seg kjipe konsekvenser og folk tar avstand. Hvis du hadde blitt i forholdet hadde det vært enklere å tenke " ja men hun blir jo likevel hos meg....)
En plass å få hjelp til rusavhengighet, som ikke er bindende og ikke koster penger (men krever at man har et ønske om å slutte å bruke rusmidler)
www.nanorge.org (http://www.nanorge.org)
LYKKE TIL !
Jeg syns du har skrevet et flott brev til gutten din. Tårene rant nedover kinnene mine mens jeg leste.
Syns det virker som om du har tatt et veldig fornuftig valg selvom det uten tvil har vært vanskellig å komme frem til. Du virker så sterk og det beundrer jeg deg for!
Ønsker deg lykke til med tiden som kommer og med gutten din!
:klemme:
Ida Marie
01-12-2004, 19:02
Det kom frysninger igjennom kroppen når eg leste innlegget ditt:lei_seg: .
Ønsker deg og gutten din alt godt!!!!
STOR KLEM:klem:
En av rollene du har som mor, er å være tilstede i godt og vondt. Det har du vitterligen bevist, og det før barnet ditt engang har sett deg i dine triste men moderlige øyne. Du gjør meg utrolig stolt, fordi selv om du har mistet noe på veien til å bli mamma. Så har du satt vakre og (noen sier brutale) faktiske ord på hendelsen som vil påvirke dere i mange år. Jeg håper at kanskje det er dette som måtte til for at far skal innse at hans handlinger har konsekvenser for andre mennesker. Slik at han får et overordnet mål, som er mye mere verdt en å røyke seg pisse fjern. Jeg ønsker deg mange oppturer som vil veie opp for det du går gjennom nå.
En kjempeklem til deg, fra ei som vet hva avhengighet gjør med dine nærmeste!
Lille*My
02-12-2004, 01:07
:rørt:
Alle mulige varme tanker herfra. Verden trenger flere som deg!
nadine26
02-12-2004, 14:16
Så utrolig fint skrevet.Krysser fingre for at alt skal gå bra med dere begge.
Så utrolig vakker skrevet :klemme: :klemme: ....tårene renner når jeg leser brevet ditt :rørt: Du virker så sterk. Har mest lyst til å løpe å finne deg og gi deg en stor klem!! Lykke lykke til videre. Dere kommer til å klarer dere fint :klemme: :klemme:
Christine-79
02-12-2004, 20:21
Kjempefint skrevet.Sitter her med klump i halsen.snufs!
Ønsker dere alt godt.:klemmer:
:rørt: :rørt: Vakkert skrevet. Ta vare på det og gi til gutten din en dag han kan lese det og forstå. Dere skal nok klare dere godt sammen.
LilyPie!
Det var veldig vakkert skrevet, og så fint at lille gutten din engang kanskje kan få lese dette.
Det som slo meg, var at pappaen til babyen også burde få lese dette engang - ikke for å 'ta han', du skriver jo masse pent om han og viser at du har respekt for hans valg - men for at han kan få et litt større perspektiv på livet han lever. Fordi det du skriver er så sterkt og viktig - det er faktisk et lite menneske dere skal sette til verden. Jeg vil tro at dette brevet vil gjøre utrolig inntrykk på ham.
Forhåpentligvis vil han skjønne at det er viktigere ting i verden, enn å sitte inne og røyke seg fjern hver dag. Hasjavhengighet er dessuten mest psykisk, og ikke så sterk fysisk - så det er mer håp for ham enn andre rusavhengige.
Ønsker uansett deg det aller beste - tror du blir en skjønn mamma for gutten din!
:klem:
må bare signere denne!! utrolig flott skrevet..
smukkeline
28-12-2004, 15:19
Tårene bare triller nedover mitt kinn.. noe så vakkert.
Lykke til - du viser i alle fall at du har omsorg for den lille, dere kommer til å klare dere bra. Håper du har andre rundt deg som kan støtte og hjelpe deg.
:klemme: x 3 fra meg.
♥ Pearly
05-01-2005, 15:02
Hei vennen :rørt: ....det var utrolig vakkert skrevet, synes du virker som ei go og sterk jente jeg, ville bare gi deg en masse :klemme: og ønske deg lykke til :lykketil:
Hei. å så flott skrevet. du har tatt et fornuftig valg. sitter med tårer i øynene jeg.
fantastisk fint skrevet. tårene bare triller og triller.. du må bare få en :klem:
vet inderlig godt hvordan det er når en av de nærme er avhengig.
det er en heldig gutt som ligger i:gravid: håper det går bra m deg nå og videre fremover:snill:
Så utrolig nydelig... Sitter her og tårene renner, vil bare ønske deg lykke til :klemmer:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.