PDA

Vis full versjon : Blødning tidlig i svangerskapet....

Mossa
18-11-2002, 00:54
I en siste rop om å beholde et minste håp om at det KAN gå bra, til tross for blødning, så tenkte jeg at jeg skulle lage en liten spørreundersøkelse - men jeg vet ikke hvordan jeg lager en sånn.

I mitt 3. forsøk på å få nummer to, har jeg akkurat hatt nok en blødning. Jeg er kommet til uke 8 og her jeg sitter så har jeg vanskelig for å tro at dette vil gå bra. Vet jo at det er mange som har blødninger i svangerskapet, som det går bra med - men i mitt tilfelle så betyr blødning bare en ting. Går liksom og venter på den tunge beskjeden om at fosteret er dødt, de to forrige gangen oppdaget dem MA i uke 13 - så det er noen lange uker igjen å vente på å få svar.

Er det noen her ute som kan gi meg et lite HÅP, som har kommet et stykke uti svangerskapet - til tross for tidlige blødninger? Hvilke blødninger har dere hatt og er det noen som vet hva slags blødning som er værst?

Blir veldig takknemlig for svar!

Beate
18-11-2002, 13:49
Hei Mossa!

Jeg har hatt flere omganger med blødninger i dette svangerskapet, den siste gangen var i uke 13 og da kom det MYE blod..:( Friskt, rødt og litt klumpete. Men MYE var det. Og den friske blødningen varte ca. en dag også kom det sånn gammelt blod-blødning i 2-3 dager etterpå.

Jeg hadde også blødninger i uke 7 og uke 8. Og alle gangene fikk jeg komme inn til akutt-ultralyd på sykehuset med en gang jeg ringte.

Ønsker deg lykke til. Håper det går bra for deg!

Beate, 23+4

dagmar
22-11-2002, 15:26
Mosse du skal ikke gå og vente. Ta kontakt med primærlege eller legevakt og få henvisning til ultralyd slik at du får svaret nå! Det er umenskelig å gå å vente slik når du kan få et svar, det vet de fleste leger også - ikke minst når det har gått galt før.

Krysser fingrene for at det går bra for deg!

Lineamor
22-11-2002, 22:36
Hei, sist jeg var gravid hadde jeg også en kraftig blødning i uke 13. Masse friskt blod, gjennom trusa og nedover lårene, varte i 2 dager, det var ikke gøy. Men det gikk bra! Kom til på ultralyd samme dag og fødte en nydelig gutt noen uker senere.

Denne gangen hadde jeg litt blodblandet utflod i uke 8, hadde allerede bestilit UL til noen dager senere og da var alt OK. Nå i uke 10 blør det litt igjen (brun utflod som har vart i tre dager). Jeg liker det ikke (se innlegg annet sted på siden.) Men jeg prøver å tenke at det sikkert går bra siden det er så lite...

tiny
22-11-2002, 23:23
Min blødning varte i over fem dager, jeg ble lagt inn ,og var sengeliggende i fire uker.
Blødningene begynte i ca. uke 12 /13.
Men...........
Han heter Christian og er idag 13 år!!!

Så det vil helst gå bra;)

Lykke til

:klem: fra Tiny , som er mamma til fem +1

Angelique
23-11-2002, 00:19
Heisann
Jeg blør nå jeg også!
Hadde underlivsundersøkelse hos legen igår (den vanlige) og fikk utpå kvelden rosa aktig utflod.Idag blør det litt....sånn javnt men ikke mye.Friskt blod. Snakket med legen og hun sa at det var helt normalt så tidlig i svangerskapet. Er 8 +6. Dersom jeg skulle få smerter og mye blødning ,spesielt dersom den er brunaktig og klumpete ,skulle jeg ringe legevakten.
Men det er helt normalt sa hun og det skjønner jeg også av det jeg leser jeg også her på SM sidene.Mange av jentene som har opplevd det!