PDA

Vis full versjon : Har dere hatt blødninger i svangerskapet?

Småtten
25-11-2004, 16:12
Desperat rop fra SG'er her.

Har etter 2. IVF forsøk testet positivt, men blødd siden mandag. Startet med litt brunt, men nå er det frisk blødning. Så og si lik en mens - men uten smertene.

Det rare er at Clear Blue testene blir mer og mer positiv.
Selv etter 4 dager med blødninger fikk jeg i dag et sterkt kryss på CB.

Sykehuset skjønner lite, men de mener jo som meg at det høres tvilsomt ut med såpass blødning.
Har tatt blodprøve i dag, og det blir nok tatt en ny i neste uke for å sjekke stigning/senkning.

Det jeg lurer på om dere kan gjøre er å skrive litt om hvilke blødninger dere hadde, hvor lenge det varte - og om svangerskapet gikk/går bra.

LilleVirre
25-11-2004, 16:20
Jeg hadde småblødninger i første svangerskap. Men det var ikke likt det du beskriver, som mensblødninger
Det var heller sånne små blødninger, så det ble flekkete på truseinnlegget om du skjønner...

Lyjje til i alle fall :klem:

Eliin
25-11-2004, 16:29
Desperat rop fra SG'er her.

Har etter 2. IVF forsøk testet positivt, men blødd siden mandag. Startet med litt brunt, men nå er det frisk blødning. Så og si lik en mens - men uten smertene.

Det rare er at Clear Blue testene blir mer og mer positiv.
Selv etter 4 dager med blødninger fikk jeg i dag et sterkt kryss på CB.

Sykehuset skjønner lite, men de mener jo som meg at det høres tvilsomt ut med såpass blødning.
Har tatt blodprøve i dag, og det blir nok tatt en ny i neste uke for å sjekke stigning/senkning.

Det jeg lurer på om dere kan gjøre er å skrive litt om hvilke blødninger dere hadde, hvor lenge det varte - og om svangerskapet gikk/går bra.
Satte du inn to egg, så kan det være at kroppen har beholdt ett av eggene og driver og støter fra seg de andre og at det er derfor du blør. Det er visst ganske vanlig. Ta en ultralyd så fort du kan (uke 6-7) om testene fortsetter å være positive!
Lykke til, og håper det går bra dette... :klemme:

LadyBee
25-11-2004, 16:32
Ifølge ultratermin og fødselsdag, må det jeg oppfattet som siste mens før forrige svangerskap ha vært en blødning i svangerskapet. Jeg kan ikke i ettertid si om den var spesiell, siden jeg ikke visste at jeg var gravid/kunne være gravid tenkte jeg heller ikke over det, men den var altså så kraftig at jeg på tidspunktet oppfattet den som en normal mens. Måneden etter, hadde jeg kun en liten blødning: stor nok til at jeg trodde det var første dag av mensen, men kun i noen timer. Barnet var tilsynelatende fullbåret ved fødsel to dager etter ul-termin, mer enn åtte uker tidlig i forhold til mens-termin.

Jeg kan virkelig ikke forklare det som skjer med deg, men ut fra hvor mange som har opp til en måneds avvik mellom ul-termin og mens-termin våger jeg å tro at dette er vanligere enn vi vet - men at vi rett og slett ikke overvåker så mange tidlige svangerskap. Krysser fingrene for deg!

Småtten
25-11-2004, 18:41
Satte du inn to egg, så kan det være at kroppen har beholdt ett av eggene og driver og støter fra seg de andre og at det er derfor du blør. Det er visst ganske vanlig. Ta en ultralyd så fort du kan (uke 6-7) om testene fortsetter å være positive!
Lykke til, og håper det går bra dette... :klemme:
Det var nok bare ett egg de satte inn denne gang.

UL skal jeg visst ha veldig tidlig og ofte om jeg faktisk er gravid nå (og fortsetter å være det) pga 2 tidligere aborter.

Synes det er veldig rart om det kan gå bra med såpass mye blødning.. :undrer:

Eliin
25-11-2004, 19:19
Det var nok bare ett egg de satte inn denne gang.

UL skal jeg visst ha veldig tidlig og ofte om jeg faktisk er gravid nå (og fortsetter å være det) pga 2 tidligere aborter.

Synes det er veldig rart om det kan gå bra med såpass mye blødning.. :undrer:
Det kan være ganske kraftige blødninger og allikevel gå bra! Har lest flere historier om det. Jeg blør lite, men blod er blod....
Jeg tror Zianta (inne på FUB) har skrevet litt om sine blødninger i dagboken sin der, og jeg mener bestemt at hennes blødninger var ganske kraftige. Arrestér meg om jeg tar feil, Zianta...

janne4
25-11-2004, 19:33
Jeg starta dette svangerskapet med å blø. Viste ikke at jeg var gravid for jeg trodde det var mensen som kom, men så ble det liksom ikke noe ordenlig ut av det så da tok jeg en test som var positiv.

Ble undersøkt av både lege og gynekolog og de konkluderte med at jeg bare blødde fra livmorhalsen pga økt blodproduksjon og at det ikke hadde noe direkte med fosteret å gjøre. Jeg blødde i ca 14 dager før det roa seg.

Acsa
26-11-2004, 11:23
Jeg blør jo sjøl nå, men aner jo ikke hvordan det går... :uff: Men, jeg har ei god veninne som blødde tilsvarende en mensblødning i lengde og mengde da hun var gravid med gutten sin, og det gikk helt fint. Hun hadde også et par mindre blødninger seinere.