Vis full versjon : Råd mot hender som dovner bort?
Marielle
18-11-2002, 12:08
I det siste har hendene og delvis hele armen bare dovnet bort - særlig om natten. Det kan vare i mange timer og er ganske ekkelt. Skyldes kanskje at jeg har begynt å få litt vann i kroppen - eller er det Lykkeliten som klemmer på en nerve eller lignende? Noen som har hørt gode råd mot dette fenomenet?
Marielle og Lykkeliten 30+4
Merket dette innimellom jeg også, men eneste som virker er å prøve snu deg så ofte du klarer og orker slik at du ikke blir liggende lenge i samme stillingen....
Prøv å ikke legg armen under hode/ hodeputen når du legger deg også.....
Litt rart til å begynne med men man blir veldig fleksibel etterhvert i forskjellige liggestillinger for å finne noe som er behagelig...
Lykke til!!!!!!
:findag:
Skulle også gjerne ha hatt noen gode råd om det, har en høyrearm som er veldig hoven og som dovner bort hele tiden Sukk!
Har samme problem som jeg nevnte for min lege i går. Hun kom med det meget "praktiske" råd at man kunne "spjelke" håndleddene til en linjal el.l. om natten. Det synes jeg høres meget uromantisk ut, og dessuten vil det vel bli litt vanskelig med alle doturene iløpet av natten, MEN: det hjelper faktisk å legge fra seg hendene slik at de ligger rett- som om de var festet til en linjal. Istedet for å riste og tøye i dem (slik jeg har gjordt.) Hun sa også at man skal være litt OBS, hvis det blir veldig ille og ikke gir seg. Da kan det gi varig skade om man ikke får behandling.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.