PDA

Vis full versjon : Fenalår!!!

Lille Blink
27-11-2004, 09:44
Jeg har hørt at man kan få toxoplasmose av å spise fenalår siden det er rått kjøtt i det bl.a. men så var det ei som sa til meg at viss man fryser det først så dreper man bakteriene i det og da er det trygt!!! Syntes det er skikkelig godt med fenalår så er det noen her som kan bekrefte påstanden min her????

umbilicus
27-11-2004, 15:21
...:)

Lille Blink
27-11-2004, 19:18
Da satser jeg på å kaste det i fryseren i 3 døgn så er jeg litt mer sikker!!!:nikker:

Takk for svaret, virker som du visste hva du snakka om her!!!

LadyBee
10-12-2004, 20:49
Det er ingen garanti, men et godt poeng for en fenalårelsker at faren for å smittes gjennom norsk spekemat er ganske liten fordi moderne teknikker for speking ofte innebærer ganske høye temperaturer.

Jeg føler meg ikke særlig vågal når jeg tar risikoen med både fenalår og fårepølser...

Penny
11-12-2004, 00:33
Jeg synes det er hysteri,og det samme synes jordmoren og legen min.Og alle mine veninner som har vært eller er gravide,har spist og kommer til å spise fenalår i julen. Har dere noen gang hørt om noen som det har gått galt med?? Hva i alle dager gjorde de før i tiden?? Jeg blir frustrert og usikker og litt irritert over all hysteri det er rundt svangerskapet nå for tiden:sinna: Rart vi lever og er normale,sier bare jeg.Sorry mine sterke meninger,og det er selvsagt opp til hver enkel.