PDA

Vis full versjon : Kan vi forlange ny ultralyd?

Johanna
18-11-2002, 12:47
På fredag var vi på ultralyd. Opplevelsen skulle bli så fin, hadde gleda meg så til dette. Det var forsinkelser, noe jeg tok med godt mot, det var jo så koselig å sitte sammen med alle andre gravide.

Problemene starta da vi blei ropt inn til jordmora. Noe mindre hyggelig menneske har jeg egentlig ikke møtt på, det første møtet var at ho DYTTA oss inn og ned i stolene (helt sant!). Så tok ho papirene, noterte på maskin og sa ikke ett ord. "Legg deg i senga" og så begynte ho. Ikke kommenterte ho, og det ho sa var litt spydige kommentarer til våre (kanskje naive?) spm. Vi sa ikke så mye, kikka på babyen og prøvde å kose oss. Fikk ny termin og en halvhjerta unnskyldning på at ho hadde vært så stressa.

I helga har jeg prata med to andre jenter som nylig har hatt ultralyd, og hatt SAMME ubehagelige møter med denne dama, selv om jordmora da ikke har hatt dårlig tid utifra forsinkelser osv.

Ei vurderer å betale privat for ny ultralyd, hun gleda seg jo til å hilse koselig på babyen for første gang..
Jeg er jo ganske heldig, er med på et prosjekt så jeg får se babyen flere ganger, men det er jo noe spesiellt med den ordinære ultralyden..

Når jeg leser igjennom innlegget ser jeg jo at det egentlig bare er syting, men skuffelsen er jo så stor hos flere av oss. Og vi er sikkert ikke de siste som går til denne jordmora..

Tidligere bruker
18-11-2002, 12:51
Syns du skal snakke med legen som henviste deg dit jeg. Og forklare hva som skjedde. Dette er ikke normalt skulle jeg tro!

Du burde og sende inn en klage på denne jm, til sykehuset. Kan da ikke oppføre seg slik!

Nei slik blir jeg sinna for!! :grr:

DL 15+3

Bluelady
18-11-2002, 12:57
Jeg ville sendt inn en skriftlig klage på denne jm. Hvis ikke folk kan oppføre seg hyggelig og smilende til folk, uansett dumme spørsmål eller en stressende dag, burde de ikke jobbe i slike stillinger.

Happy
18-11-2002, 13:19
Jeg synes absolutt det er på sin plass å sende inn en klage på denne jordmora! Og jo flere klager dere sender inn (alts, bare én hver da ;)) jo større sjanse er det for at dere blir tatt på alvår. Slik som dere opplevde det, skal ikke helsevesnet behandle brukerne sine!!:sint:

Tidl. bruker
18-11-2002, 13:27
Må nesten slenge meg på de andre anmodningene du har fått til nå om å SENDE KLAGE!!!!

Ronja Røverdatter
18-11-2002, 13:43
Synd at man skal være nødt til å møte på slike mennesker.
Det er vel ikke så mye man får gjort men som tidligere nevnt går det jo an å sende inn en klage kanskje.

Sånn skal det jo absolutt ikke være NEI:sint:

snart mamma IGJEN !
18-11-2002, 14:22
Jeg hadde sendt inn en klage jeg, går da ikke ann å oppføre seg sånn.

Ramgad
18-11-2002, 23:11
Tror ikke dere har krav på ny ultralyd, men gjør deres for å hindre at andre får spolert opplevelsen sin! Dette kan kun gjøres ved å klage. Skriftlig.

cormatic
18-11-2002, 23:29
Jeg ville ha forlangt ny time, man kan jo ikke oppføre seg sånn...
Håper ikke jeg får henne når jeg skal opp på UL... Da blir i allefall jeg skuffa...

:baby: 16+1 i dag:klapp: