PDA

Vis full versjon : Lotte - STORK

mettemor
19-08-2002, 14:34
Jeg skal også være med på denne undersøkelsen! Jeg tror alle som har fått fødeplass på Rikshospitalet får tilbud om å være med. Det er i alt 4 kontroller i løpet av svangerskapet. 1. og 3. gang skal man ta fire blodprøver med en halvtimes mellomrom etter å drukket litt druesukker. Dette tar litt over to timer:sover:
Deretter en tur innom jordmor.
2. og 4. gang blir det tatt en blodprøve og ultralyd. (Ultralyd alle ganger bortsett fra 1.)

Jeg skal dit første gang i morgen og er ganske spent, bare synd det ikke er ultralyd 1. gangen også så jeg kunne få sett den lille krabaten/krabatinnen!:)

Hilsen mettemor (15 + 3 tror jeg...)

Pelen
19-08-2002, 16:03
Hei!

Kommer du med tilbakemelding på hvordan det var?! Jeg har også meldt meg interessert!

Klem Pelen 14+0

Lotte
19-08-2002, 18:11
Takk for svar ang. "STORK - undersøkelsen". :)

Jeg har fått fødeplass på Rikshospitalet, men har ikke fått spørsmål om å delta i denne undersøkelsen. Leste om STORK i et innlegg som Pelen skrev, hadde ikke hørt noe om undersøkelsen før det.

Ble interessert fordi det skulle være en undersøelse ang høy fødselsvekt. Jeg fødte en sønn på 4.500 gr. i februar 2001.

Hvor har dere meldt dere på ? Til Rikshospitalet eller der dere går til kontroll ??

Lotte (16+1)

Pelen
19-08-2002, 18:40
Hei!

Lotte jeg sender deg personlig melding!

Pelen

mettemor
20-08-2002, 15:32
Nå har jeg kommet meg hjem igjen etter alle blodprøvene... Det gikk helt greit, møtte en annen i samme situasjon så vi hadde litt å prate om. Etter alle blodprøvene fikk jeg endelig lov til å spise litt (kan ha med matpakke, men det er kantine der du kan kjøpe mat i). Så var det en kort tur innom jordmor hvor jeg veide og målte meg og hun målte fettet mitt:bryn: med en klype!!
Så var jeg ferdig!
Skal tilbake 11. oktober oh da blir det ultralyd:D

Pelen
21-08-2002, 15:36
Nå har jeg fått time til Stork: onsdag neste uke!

Pelen