Vis full versjon : Bading i syden...??!?!
Tidl. bruker
28-11-2004, 13:14
Idag reiser jeg og min mann til syden:hyper: , og skal være der i 14 dager. Har lest litt forskjellig mht bading og sånn da, pga infeksjoner.. noen som vet noe eller har erfaringer?
Bør jeg ikke bade hverken i basseng eller sjø/hav?
Ønsker raskt svar.. hihi :)
Gunhild
Det med infeksjoner gjelder vel stort sett fra uke 36 og utover tror jeg...
Jeg ville badet med god samvittighet, uten å svelge for mye vann. Det du skal være forsiktig med er salat, kjøtt og vann.
Line Mich.
28-11-2004, 14:11
Ja, bad i vei og kos deg! Og som nevnt over her...GODT stekt kjøtt (!!!) og vør forsiktig med salater og sånn.
tigerstripa
28-11-2004, 15:49
Av personlig erfaring tror jeg nok at å sørge for godt drikkevann må være et must - i tillegg til skepsis ovenfor ikke helt gjennomvarmet mat. De gangene jeg har fått dårlig mage i syden har nok vært pga dårlig vann. Husk også på at vann til isbiter blir ofte tappet rett fra springen så det nytter ikke å drikke vann fra flaske om du får i deg springvann i isbiter.
Hygg deg i syden :)
Kosmokula
28-11-2004, 15:52
Husk også på at vann til isbiter blir ofte tappet rett fra springen så det nytter ikke å drikke vann fra flaske om du får i deg springvann i isbiter
Den fikk jeg erfare i sommer :kvalm:
Tjorven75
28-11-2004, 15:59
Bading er ikke farlig. Jeg badet både i havet og i basseng når jeg var på ferie i uke 19/20 av mitt svangerskap. Legen min ga meg noen formaninger om hva jeg kunne og ikke kunne gjøre, men bading ble ikke nevnt.
Nyttig opplysning om isbiter:
Hvis isbitene har hull i midten er de kjøpt som frosne isbiter og ikke frosset ned på det stedet du får dem servert. Disse er laget av "ordentlig" vann, og er ufarlige. Dette er spesielt nyttig å være oppmerksom på hvis man reiser i østen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.