Vis full versjon : er jeg 28 eller 33 uker på vei?
malinhelen
29-11-2004, 03:17
Noen som er like forvirra som meg pga av at man har fått en termin når man var 16uker på vei at du hadde termin 2.februar å d var 100%sikker på at d var en gutt,så drar du på ultralyd når du tror du er 29uker på vei,så får du vite at du er 33uker på vei og at d er ei jente 100%??hvilken ultralyd er den sikreste?den som er tidlig i svangerskapet,eller seint?
Tidl. bruker
30-11-2004, 22:03
Hæ?? Går det an? Har du fått SÅ forskjellige terminer? Ultralyden i uke 18 (ca) skal jo være sikreste, for da er babyene omtrent like store. Etter dette så kan de jo vokse veldig foskjellig.
J@nnickemor
30-11-2004, 23:03
Hæ?? Går det an? Har du fått SÅ forskjellige terminer? Ultralyden i uke 18 (ca) skal jo være sikreste, for da er babyene omtrent like store. Etter dette så kan de jo vokse veldig foskjellig.
ja, sier som huggul.
Du skal stole mest på den ul'en du tar i uke 17-19, for da er fosteret mest likt i utvikling. Det er nettopp derfor vi får tilbud om denne undersøkelsen nettopp i disse ukene og i Norge.
Selv fikk jeg i uke 7 satt terminen min tilbake med 15 dager. Noe jeg bare visste måtte være feil. (jeg kan jo ikke ha testet pos før jeg ble gravid jeg heller da...)
Og da sa til og med legen min at det var helt idioti av den andre legen å sette en termin da. For selv embryo utvikler seg veldig ulikt.
Håper du ble noe klokere nå, men husk at termin er jo bare en pekepinn på når vi kan forvente babyen.
Jeg stoler uansett mest på min menstermin. Så vil nå tiden vise da når baby er klar for å komme.
:klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.