PDA

Vis full versjon : Golf?

Gaupa
19-08-2002, 14:55
Er det greit å spille golf når man er gravid?
Det er kanskje bare magen som begrenser dette etterhvert.. :p?

Kwistin
19-08-2002, 15:35
Ja det vil jeg tro :)

Eforia
19-08-2002, 16:10
Pro'en min fortalte at han har hatt damer som har tatt grønt kort i 8 mnd, og andre som har spillt helt til det siste. Og de pleier visst å spille veldig bra, for de står så støtt og har så god balanse.

Jeg tok kortet i fjor høst og hadde store planer om å spille hele våren og sommeren. Men med all varmen har jeg ikke orket, og med kroppen full av vann kan jeg knapt holde rundt en kølle.

Så lenge du spiller jevnt hele tiden og ikke begynner langt ute i svangerskapet så tror jeg det skal gå helt fint.

Jeg prøvde å slå et slag på rangen i helgen, med superhovne fingre og føtter, stiv og støl i ryggen etter en natt i uvant seng... det anbefales ikke... Gjorde vondt over alt! Så jeg får nok vente til etter fødselen og ta noen pro-timer i vinter og komme sterkere tilbake neste år.

Lykke til!

Klem

Eforia
35+0

Preggy
19-08-2002, 16:11
Kjekt at det er flere som spiller golf!:klapp:

Husker jeg syntes det var litt skummelt å spille første gang etter at jeg fant ut at jeg var gravid......Tenkte at golf-bevegelsen var så brå, at det kunne skade baby....:p Men vi tåler selvfølgelig det!:) Vi skal jo kunne leve aktivt og bevege oss selv om vi er gravide. Selvfølgelig blir det noe annet dersom det gjør vondt, men det har det aldri vært for meg:klapp:

...Jeg har termin i morgen, og spilte golf i helga likevel, så magen har aldri kommet i veien for mine slag!;)

Lykke til

Robyn
19-08-2002, 16:30
:leiseg: :leiseg: :leiseg:
Jeg gikk i vinter og lurte stort på hvordan denne sesongen kom til å bli med magen, men fikk aldri prøvd meg engang i år.
Bekkenløsning satte en effektiv stopper for det.

Men er alt bra er det sikkert bare fin trim. Så lenge du ikke får vondt tar du ingen skade.

Klem fra Robyn, T-29 som heller kommer sterkt tilbake neste år. :kidoki: