Vis full versjon : enda mer mas om permisjon...
Tidligere bruker
19-08-2002, 14:58
skal man starte permisjonen på en mandag uansett lurer jeg på nå.
Jeg har nemlig termin på en torsdag, men jordmora sa at jeg skulle starte på permisjonen på mandagen 3 og en halv uke før sånn cirka.
Hva gjør dere andre da?
Amadala 23+0:)
Tiddelibom
19-08-2002, 15:42
Jeg har termin på en torsdag, og har tenkt til å gå ut i permisjon nøyaktig 3 uker før det - slik at siste arbeidsdag blir torsdag 3 uker før.
Det er jo slik at du KAN gå ut tidligst 12 uker før, og MÅ gå ut senest 3 uker før termin, og du må vel selv kunne velge hvilken ukedag?!
Mener Tiddelibom, da!
Du trenger ikke gå ut i permisjon en mandag. Regelen er min 3 uker max 12 uker før termin, uansett ukedag:D!
Tidl. bruker
22-08-2002, 21:04
Hei regelen er 3 uker før fødselen!!!!;)
Du kan starte permisjonen 60 arbeidsdager/12 uker før termin. Hvis du har termin på en torsdag kan du starte permisjonen på en torsdag, dvs. at siste arbeidsdag før permisjonen blir på en onsdag, tidligst 12 uker før og senest 3 uker før termin. Totalt har du 260 arbeidsdager permisjon hvorav 20 er forbeholdt faren til barnet. Dersom dere f.eks vanligvis har fri i romjulen på din arbeidsplass. skal ikke disse dagene telles med i permisjonstiden da de regnes som ordinærfri på lik linje med lør-,søn-og helligdager. I tillegg kan du plusse på opparbeidet (i år) ferie for neste år. Du tjener opp ferie i 12 uker av permisjonen ved 48 uker/100%lønn og i 15 uker ved 52 uker/80% lønn. I tillegg kommer ferie som er opptjent før permisjonen starter. Selv skal jeg begynne permisjonen 12 uker før terminen16.12.02, har da 14uker permisjon i 2002 og får dermed full ferie i 2003.
Koala 24+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.