Vis full versjon : Hvilke oster er de farlige ?
Leser og leser i ulike bøker, men har ikke helt skjønnt hva slags oster som er så farlige :undrer: Er det bare de med mugg i ? Det står liksom litt forskjellig i alle bøkene ......
Alle ikke pasteruiserte oster er farlige, også de uten mugg. Feta ost, cambeert står alle sammen på svartelisten. kan inneholde listeriabakterien. Pass opp for utenlandske ikke pasteriserte melkeprodukter. Er du ikke sikker, ikke spis\drikk, men sult.
Hold deg til brunosten og norsk gulost til etter fødselen. Da er du trygg.
:baby:
Dette har jeg også lurt på. Jeg gikk inn på Tine for å se. der står det hvilke oster som er pastiruserte. Jeg tror alle ostene fra tine er laget av pastirusert melk. Du kan jo gå innå se på tine,no
Jepp, tror Tine sine er pasteurisert...også brie og camembert...
Takk skal dere ha :lettet: Hvis det stemmer at Tine sine oster er pasturiserte, da kan jeg trygt spise ridderosten min ! Har nesten fått litt dilla - så det hadde veært leit om jeg ikke kunne spise den ! :sulten:
Ha en riktig fin desembermåned !
:juletre: :nissefar:
alle fetaostene fra Arla Apetina er trygge - mailet dem og spurte. jeg koser meg!
alle fetaostene fra Arla Apetina er trygge - mailet dem og spurte. jeg koser meg!Godt å høre (etter å ha hatt gresk-salatdilla i det siste)
Jeg har innbildt meg at all feta var trygg.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.