PDA

Vis full versjon : Hard mage og jern..

~Anna~
30-11-2004, 22:49
Jeg blir gal... magen min tåler ikke å få jern.Men nå får jeg jerninjeksjoner.
Og jeg kommer ikke på do.. :flau:
Prøvd det meste av naturlige middler.. her om dagen tok jeg 3 tabl med avføringspiller for nå begynnte jeg å bli frustrert.
Men ingenting skjedde.. bare litt romling i magen..

Må jeg nå slutte helt på jern?Får samme reaksjon på tabl og flytende.

Trenger gode råd...

Lillenin
30-11-2004, 23:36
Jeg har hatt store problemer med jerntabletter før, og får alltid kjeft av legen min fordi jeg har så lave jernlagre. Nå bruker jeg Hemofer tabletter i lange perioder, tar en pause og begynner igjen. Da går det greitt med magen. Hemofer avgir ikke like mye jern som andre produkter, men er bedre enn ingenting.

~Anna~
01-12-2004, 09:12
jeg har prøvd alle jerntablettene som finnes på markedet.Samt flytende.. får samme reaksjon på allt...

Maja28
01-12-2004, 09:36
Akkurat samme problem. Har derfor unngått å få jernsprøyter nå, enda hb bare er 7...

Men....det hjelper å drikke enorme mengder vann. Biola og lactulose er bedre enn avf.piller, da det ikke er vanedannende for tarmen:nikker: Og svisker, kli...osv..

Antakelig har du prøvd, men...:lykketil: iallfall...

~Anna~
01-12-2004, 09:42
åja.. jeg har prøvd! spist svisker, drukket litervis med biola, lactulose,nesten allt på helsekost..
Eneste jeg ikke har prøvd er epleedikk i vann og linfrø i vann... for det greier jeg ikke..

Jeg har ferretin på 4... så jeg er jo bare nødt til å gå på noe..

Tidligere bruker
01-12-2004, 12:17
:lege: Legen din burde vel kunne skrive ut noe avføringstabletter til deg som er reseptpliktig:nikker: ...Kan ikke være meninga at du skal gå sånn vel til du :urk: sprenges
Ta en prat med h*n du og:klemme: lykke til...

~Anna~
01-12-2004, 12:27
Men faren er jo at tarmen slutter å jobbe.. og man kan bli *avhengig* etter en liten stund.
men ante ikke at legen kunne foreskrive noe...

Jeg kom meg på do i natt.. vel etter 3 tabbl .. Men ønsker jo ikke å ha det slikt.

Nehe
04-12-2004, 17:10
Det høres ut som om du har prøvd det meste, jeg selv går på Hemofer, men snakket en gang med en som jobbet i helsekostforretning og hun fortalte at de har et naturlig jernpreparat der, som visstnok ikke skal gi treg mage......

Vet ikke hva det heter eller om det er bra, men kan jo være verdt et forsøk.