PDA

Vis full versjon : I dag har jeg vært på vekstkontroll/ul

sunniva
19-08-2002, 15:46
Siden terminen ble flyttet med hele 17 dager på ordinær ultralyd så skulle jeg i dag på ny ul for å se hvordan veksten er. Det var sååååå kjekt å se jenta igjen. Hun hadde vokst masse siden jeg var på ul i slutten av mai. Hun hadde snudd seg med hodet ned no. :klapp: Det tror jeg at jeg merket ei natt for ca 3 netter siden. Nyrebekkenet som viste seg å være utvidet på forrige ul hadde gått tilbake og var nå normalt. Huuurra!! :klapp:
Men det som ikke var så kjekt er at ho er 21 % mindre enn snittet. Jordmor sa derfor at legen min må henvise meg til observasjon for gravide poliklinikk. Der skal de følge opp med ul og sparketester. I dag beregnet jordmor henne til å være 1710 g og at hun trolig blir ca 3 kg ved fødsel. Men hun ville at vi skulle følge opp veksten siden vi ikke vet hvorfor hun er så liten. Jeg prøver å ikke bekymre meg så veldig, men heller være takknemlig for at de følger godt med. Men jeg må innrømme at det ikke er noe kjekt. :(

Jordmor sa at ho var god og rund rundt magen og vi kunne se at ho hadde gode kinn. Så det blir nok ei lita lubben jente. :)

Gleder meg veldig til å treffe ho. Tiden går sååååå sakte......

Klem fra Sunniva 32+3

Pope
19-08-2002, 16:37
Åhhhhh....så godt å høre at den lille har snudd seg. Håper nå bare at hun holder den stillingen frem til fødsel......

Når det gjelder barnets vekt, så er det vel en del diskusjoner om riktigheten av de tallene som fremkommer ved estimering av barnets vekt. Det var en i septemberklubben som uttalte at feilmarginen var store. Så jeg hadde, som du sier tatt med ro vedr dette..

Kos deg videre.....
klem pope og lille kråkebolle

Malinmor
19-08-2002, 23:38
Godt at du får god oppfølgning på babyen, da vet du iallefall at det står bra til der nede i magen:klapp:

Kjempe toppers at hodet ligger riktig vei, nå kan du virkelig begynne ventingen;) For nå ligger jo allt bra tilrette:p Nå skal hun bare fete seg opp de sisste ukene du har igjen av sv.skapet:D

Lykketil vidre:stakar: