PDA

Vis full versjon : Jeg har vært hos legen.

Robyn
19-08-2002, 15:54
I dag hadde jeg time hos legen igjen, har ikke vært på kontroll på 3 uker.
Hadde en litt dårlig start på dagen :spy: men det er jo ikke noe nytt.
Jeg kom meg da avgårde så jeg rakk timen min.

Kom inn til legen etter 15 min venting "bare", men vet dere... hun sjekket absolutt ingenting!!!:???:
Fikk sykemelding frem til permisjon starter neste uke og resept på øyedråper siden jeg er litt irritert på øynene.

Ikke lyttet hun på magen eller målte SF mål, ikke sjekket hun blodtrykket som har vært litt høyt og hun sa vi måtte følge med på. Skjønner ingenting jeg... :gal2:

Men jeg var jo på laben da så noe fikk jeg jo sjekket.

Vekt: ned 0,5 (totalt opp 6,4)
Hb: 11,5
Urin: neg.

Fikk også tatt blodprøver (RH kontroll) og denne gangen klarte de seg med 1 stikk! :klapp: (Har hatt litt vanskelige blodårer, så jeg har stort sett spasert ut med 5-6 stikk i armene og sett ut som en sprøytenarkoman:p )

Dro på apoteket etter at jeg hadde vært hos legen så jeg fikk øyedråpene og fant ut at jeg kunne gå innom matbutikken som ligger i samme bygg samtidig.
Fikk så vondt i magen/bekken/skjede at jeg midt i butikken begynte å stortute :leiseg::leiseg::leiseg:
Så sikkert kjempesmart ut der jeg prøvde å gjemme meg innerst i kroken ved dopapiret...:uff:
Blir snart gal av at jeg ikke kan gå mer enn 10 skritt uten at det stikker og presser og gud vet ikke hva! :bonk:
Det skal bli ganske morsomt hvis det skal fortsette sånn den siste måneden!

Nei, det får være nok syting og klaging :blush: ... jeg har tross alt begynt på nedtelling så det er jo et lite lys i tunnelen. :)

:findag: alle sammen!

Klem fra Robyn, T-29

Tidl. bruker
19-08-2002, 16:01
Synes jeg ser deg -sammen med dopapiret i en krok...

nei, dette hørtes ikke godt ut, Robyn... Og jeg må si at dersom det var min lege som hadde gjennomført en slik undersøkelse ville jeg slettes ikke ha følt meg trygg etterpå. merka bare selv hvor usikker jeg ble da jm i forrige uke målte litt høyt bt. Når skal du tilbake, da? For å føle deg trygg så kan du jo be om ny time hos jm ganske snart.

Håper du har det bedre nå!
:stakar:

Katja
19-08-2002, 16:08
Hei Robyn!

Disse kontrollene er jo noe man går og ser fram til, så kjedelig når det blir sånn. Vi er da kommet såpass langt at de bør sjekke det som kan sjekkes nå. Nå har du vel bare en uke mellom kontrollene, så da får vi håpe det blir en full sjekk neste uke!!

Jeg var jo litt bekymret for at jeg ikke har disse plagene, men jordmor sa at jeg bare skulle være glad til. Det betydde ikke at ting ikke modnet seg normalt hos meg. Og når jeg leser om hvordan du har det, så tror jeg at jeg skal høre på rådet hennes.

Som du sier; du har iallefall begynt nedtellingen. Får håpe det ikke blir altfor ille den tiden du har igjen.

:findag:

Klem fra Katja 35+6

Mormona
19-08-2002, 16:26
Huff da, vennen :stakar:

Høres ikke ut som en veldig god dag for deg i dag.....blir godt når disse dagene er over og barseltårene kommer i stedet ;)

Nei, skal ikke tulle med deg nå...det kan ikke være artig å ha det sånn som du har det med oppkast hver dag omtrent og konstante smerter og kynnere og sånn. Får håpe at du er en av de heldige her inne som slipper å gå over tiden i alle fall. Skal sende masse fødevibber så du føder snart og så sende masse supergode tanker som gjør at du er i knallform med en gang etter fødsel :klapp: :klapp: :klapp:

Ta vare på deg selv, vennen og tørk tårene for i dag.....og ring jordmor og si at du var på kontroll, men at legen glemte å kontrollere deg :bonk:

supermega kos fra Mormona T-13

kokkemor
19-08-2002, 16:30
Hei
det er godt å syte og klage litt,litt sipping er også bra-vil jeg tro:klapp: :klapp: :klapp:

Teite leger er det værste som finns:sint: :sint:
Jeg er en sånn natur at jeg er født med et ? i panna,men jeg merker at nå i denne perioden at jeg er sløv selv.

Så de kunne godt bare lirt av seg en masse info.til oss,vi tenker jo på så mye rart for tiden :???:

skal til jordmor selv på ons.kansje det er no nytt.

:findag: :findag:

Polyanna
19-08-2002, 17:02
Hei Robyn,

så synd at du er i så dårlig form! Må si du er tapper som takler denne kvalmen så bra! Jeg hadde ikke gjort annet enn å syte og klage, det skal jeg love deg!!! Og jeg forstår godt at det kom noen tårer!

Rart at hun ikke målte blodtrykket?!!? Kanskje lurt å ringe en tur, det er vel noe de kan måle utenom fastsatte timer, er det ikke det?

Håper du kan finne NOE kos å gjøre de siste dagene, kanskje det går an å dra å bade eller noe? Det hjelper ihvertfall mot varmen, om ikke annet!

:stakar: Mange mange klemmer,

Wanja
19-08-2002, 18:03
Rebekka:)
Skønner deg godt jeg...hadde blitt veldig skeptisk jeg også!!!
For vi skal jo sjekkes litt bedre nå som vi er så langt på vei:???: :???: Ring jordmor du...og fortell da gjerne at du vil ha ting orntlig sjekket neste gang!
Mye rare leger man hører om,de skulle hatt bank de!!:sint: :sint:
Dumt at du er plaget med kvalme og sånn nå så sent...får jo liksom ikke kose deg med magen og det å gå gravid...!? Eller..sånn stikking og pressvondt i underlivet har jeg også...og jeg koser meg jo og gleder meg jo...men det er ikke særlig morro!
Snart er nå dette over...og du (og vi) kan glede oss over å ha blitt mamma:klapp: :klapp:
Men det er da lov å klage litt da;)

Wanja35+1:findag:

Wanja
19-08-2002, 18:05
Hihi..Sorry Robyn,...kalte deg for Rebekka jeg:uff:

Stini
19-08-2002, 18:32
Kjære Robyn..
Stakkars vennen...:stakar:
Ikke lett å være lei, hormonell og gravid...
Jeg har også store problemer med å bevege meg for tiden, og prøver febrilsk å ikke vagge rundt i butikkene.
Stakkars deg, jeg skulle ha trøstet deg jeg..:(

Synes også det var rart av legen å ikke sjekke noen ting, hun kunne i hvert fall lyttet på deg.
Sist jeg var hos fastlegen lyttet han til hjertelyden men telte ikke antall - greit nok.
Du aner ike hvor mye jeg føler med deg ang. kvalmen.
Å være kvalm er faktisk noe av det verste som finnes.
Smerter er bedre enn å føle at man skal spy - og spy også da..:(
Heldigvis er jeg spart for det - men føler med deg..

Håper dagen din blir finere etter hvert!

:klem: fra Stini & store Håp (i-14)