Vis full versjon : Er pappa'en med på svangerskapskontrollene?
Jeg lurte på om dere har med de vordende fedrene på de ordinære svangerskapskontrollene hos jordmor/lege?
Eller er han bare med f.eks. på ultralydundersøkelser.
Nanna, termin 2. februar
cormatic
18-11-2002, 17:30
Jeg gikk alene til første kontroll, han var med på 2. kontroll, og på fredag skal jeg på kontroll 3 og da skal han være med. Han er med når han kan ta seg fri fra jobb. Dessuten er denne kontrollen spesiell, da vil vi få høre hjertelyden, så da hadde han spesielt lyst å være med. Ellers skal han være med på UL, og vi skal melde oss på fødselsforberedende kurs...
:baby: 16+1 i dag:klapp:
Er på kontroll minst en gang i ukenjeg så det blir litt mye for han å ta seg fri. Men han er med på UL og kontroll hver 14 dag.
Det bestemmer man jo selv, men i de fleste tilfeller er han bare med på UL.
Å ja, pappa vil være med hver gang http://www.smilies-world.de/Smilies/Smilies_klein_1/1luvu.gif
Vi har vært til ganske mange kontroller hos både jordmor og ultralyd hos lege pga. blødninger i starten, og fordi vi venter tvillinger. Og han er med hver gang :klapp:
(24+4)
Her er også pappan med hver gang vi er på kontroll eller lignenede.
Jeg syntes det er viktig at han får den samme informasjonen som jeg får.
Pluss at han vil være med og jeg er kjempe glad for at han er med.
Tigermannen vil være med på ALT han....!:p
Og det er jo søtt!
Men vi får se - han reiser mye med jobben sin,
så det blir nok noen kontroller & ul uten han.
Men han skal prøve å få med seg så mye som mulig,
og det er jeg glad for!
tiger
IzziCreo
18-11-2002, 17:53
Jepp, pappa'n er alltid med :) Vi synes det hadde vært rart om han ikke skulle vært med - viktig for ham også å få all informasjonen. Tenker litt på fødsel også; kan fort hende at han må svare for ditt og datt i fødestuen (når man selv ikke er så tilregnelig ;) ) og da er det kjekt å vite at han sitter inne med lik informasjon som deg gjennom kontroller o.l. (det samme gjelder om noe skulle ksje og man må på sykehuset før fødsel).
Klem Suzie Q T-14
Tidl. bruker
18-11-2002, 18:46
Her så har pappaen vært med på alle kontrollene hos jm, på UL og på omvisningen på føden/barsel. Han har vært med et par ganger til legen også, men det var helt i begynnelsen av sv.skapet. Synes det er greit å ha han med til jm for da kan han spørre henne om det er noe han lurer på.
Men han tar seg ikke fri fra jobben for å være med meg. Det har alltid passet slik at han har fri de dagene jeg har vært hos jm.
Han var med litt mer sist. Så langt har han bare vært med på UL(2) og en JM kontroll. På Jm var det tilfeldig at han ble med. Han hadde fri. Synes det er helt greit å gå alene jeg. men fint å ah han med på UL.
Den vordende pappa her i huset er med på alle ultralydkontroller, mens han bare har vært med én gang hos de månedlig legekontrollene hittil (han har jobbet de andre gangene).
Han har likevel gitt uttrykk for at han gjerne vil være med på de siste kontrollene som gjenstår før fødselen fra nå av, så vi forsøker å få ordnet avtale etter hans jobbing.
Bluelady
18-11-2002, 19:21
Tror egentlig at pappane her ikke hadde hatt noe i mot å være med, men når alt kommer til alt så er det jo et praktisk spørsmål og han er jo på jobb midt på dagen når jeg går til kontroll.
Jeg ser ikke nødvendigheten av at han skal være med enda så lenge alt er i orden. Han var selvfølgelig med på ultralyd og etterhvert skal han være med på kontrollene, særlig jordmorkontrollene når vi skal snakke om fødsel ol.
Tidligere bruker
18-11-2002, 19:37
Nei, mannen i huset jobber. Så dit går jeg alene. Men han får referat da!
Men UL er han med på, og fødselen selvsagt!
DL 15+3
Henning vil svært gjerne være med, og da vi ventet Martin var han med på alle utenom en kontroll. Denne gangen tror jeg ikke vi tar oss råd til at han er med på så mange. Når vi skal til jordmor neste gang skal han være med da, for det er første gang vi får høre det lille hjerte slå:happycry:
Pappaen var med på første kontroll. Også har han vært med på den ordinære UL'en + 3d UL'en. Ellers så går jeg alene....ikke noe spennende som skjer da, så det kan jeg like godt fortelle når jeg kommer hjem. :)
Tidl. bruker
19-11-2002, 03:30
så lenge det ikke skjærer seg med noe møte på jobben e.l. Jeg synes det er koselig at han engasjerer seg så mye at han vil ta del i disse rutinekotrollene.:)
Betryggende å ha han med!
Han er med til jm, på UL og fødselsforberende kurs. Jeg går alene til legekontroller da disse er mer medisinske enn jm-kontrollene som fokuserer mer på det følelsesmessige.
Synes det er en tilfredsstillende ordning.
Kan han ikke en gang, går jeg jo alene.
Sine
Tidl. bruker
19-11-2002, 08:49
Mannen min er stort sett ikke med til JM og fastlege..... Men neste gang jeg skal til JM har jeg lokket ham med slik at han også får høre hjertelyden!!!:hjerter:
Også er han med på UL og skal være med på fødselsforberedende kurs i mars! :D
Jeg går vanligvis til kontrollene alene, men pappsen skal være med på neste Ultralyd som er på mandag....da er jeg 12+2 håper jeg ;)
Men det går nå greit å gå alene, han har en travel jobb som er vondt å komme fra så da er det letteste. Men jeg vet at han hadde stillt opp om det var et sterkt ønske om det. Er ennå lenge igjen av svangerskapet.
Lillemeg18
28-11-2002, 15:37
Selfølgelig er pappan med på kontrollene... alle sammen, utenom en, da han ikke fikk fri fra jobb for det var så travelt :(
men, blir tvunget med på jordmorkontrollene... legekontrollene tar jeg han ikke med, for det første er det sinnsykt lang ventetid hos legen, og for det andre er det ikke noe spennende som skjer der allikevel... (tror han var glad for å slippe å være med på GU også...)
går jo annenhver mnd. til jordmor, og der får vi høre hjertelyd, så han får beskjed om at han skal være med dit, selv om han syns at det var ganske likt fra gang til gang, slipper han ikke unna...
Han var kjempeglad for å være med på UL, og nå som vi skal ta privat, tror jeg at han gleder seg litt til det, spes. siden jeg fikk lagt det utenom arbeidstid..
Pappa'n var med på UL'en, og det tror jeg er det eneste han kommer til å være med på... -Utenom fødselen da:lol:
Sånn var det sist gang og, da jeg gikk gravid med tulla vår:)
Pappaen her har ikke vært med, han har ikke mulihet til å ta seg fri fra jobben selv om jeg skulle ønsket han kunne ha vært med....
Han har vært med på ultralydene.......
Elin28+5
Lillemeg18
19-12-2002, 12:35
Jepp! Pappan er med på nesten alle kontrollene!
december
02-01-2003, 22:27
Jeg er så heldig å ha en mann som engasjerer seg fullt ut i graviditeten, og da blir han med på kontrollene og ....:)
Tidligere Bruker
02-01-2003, 23:31
Jeg går alene hver gang.
Mannen min er trailersjåfør, og kun hjemme i helgene, så derfor blir det litt vanskelig for han å være med, men han skal prøve å være med når vi skal på den ordinære UL. :D
:mervink:
Kjæresten min var med på 3. kontrollen for da fikk vi høre hjertelyden for første gang. Han har også vært med på de to UL'ene jeg har hatt, men bortsett fra det har jeg ikke sett behovet for å dra ham bort fra jobb for å se blodtrykket mitt bli målt etc.
Sist sv.skap var han me på alle han kunne være me på og det kommer han nokk til å være i dette sv.skapet også..:)
Jeg går alene på kontroll, men pappa'n har vært med på de to UL-undersøkelsene vi har hatt.
T-8
Jeg går alene utenom at han var med på UL. Skal på pre kontroll på føden i uke 36. Dit skal han være med, fordi han selv vil :)
Klemmer fra susette og VV på 28+0 :baby:
Pappaen har ikke vært med på noen av kontrollene, men han har vært med på ultralyd og fødsels-/foreldreforberedende kurs. :D
T-11/38+3
Pappaen er alltid med på kontrollene. Han husker alltid på det jeg har glemt. Dessuten kan jeg risikere å få svar på prøver, da er det godt å ha noen med seg. Dessuten tror jeg han føler seg litt mere delaktig når han får høre hjertelyden etc. på kontrollene.
Nutrisse
03-02-2003, 12:28
Jeg går alene til kontroller hos legen, men den kommende faren var selvfølgelig med på UL!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.