Vis full versjon : Vondt i magen....
Jeg har siden fredag hatt vondt i magen. Er liksom sår i magen, spesielt når jeg reiser meg opp eller når jeg bøyer meg. Har heldigvis blitt litt bedre, men er øm enda.
Er redd for at fosteret kan være dødt og at det er kroppen min som prøver å støte det fra seg.... Noen som vet om det er vanlig...???
Kan det komme av stress? Har jobbet veldig mye i det siste, og står hele dagen på jobb.. samt masse løfting....
Hei Emma!
Eg føler det presis på samme måte. Har og stresset en del i det siste, og hatt meget vont i magen. Blev såklart urolig (som deg) att noe var på gang, og skrev in hit for å spørre.
Svaret eg fikk var att dette er normalt :nikker: . Det er mange som føler det på samme måte, og det vonde kunde forklares med att livmoren vekser og ligamenten som holder livmoren og eggstokker og sånt, strekker seg, og det kan gjøre vont.
Eg blev selv veldig beroliged av den meldingen, og da kvalmen kom tilbake -den har vart vekke i noen dager, vilket øket min uro- da har eg begynt å se lyst på livet igjen (både mitt og bebisens :nikker: )
Lykke til! :klemme:
Jeg hadde også veldig mye sånne smerter fra ca uke 13-14, og det har gått bra med meg..
Men det er som Nessie sier, mye som skal strekke seg og vokse inni der.
Det du skal være bekymret for, er smerter som kommer takvis, eller er veldig annerledes enn de du har kjent til nå. Da kan det være greit å snakke med JM/lege om det.
Også er det vel på tide at dere tar det litt med ro, passer på dere selv og nyter svangerskapet. Det kan faktisk være farlig å stresse for mye. Og løfte tunge ting. (det går jo an å for eksempel få halv sykemelding hvis man har en slitsom jobb)
Lykke til og god bedring i magen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.