Vis full versjon : Gode råd mot stiv nakke\hodepine
Hjelp meg!! Det er nå fjerde dagen med stiv nakke som resulteter i hodepine nederst bake på hodet,kjenner det så lenge jeg er våken,og det er grusomt.Kan jeg ta behandling og akupunktur hos fysioterapeut?
Noen som vet om en god hodepute?
Andre råd?? Jeg er desperat
Meg selv
07-12-2004, 22:26
Jeg går til kiropraktor for smerter som ligner det der. Men uansett hva slags behandling du velger, så finn en seriøs som folk anbefaler.
Tempur pute er bra. Det er enslags skum som former seg fint etter nakken. Litt dyr, men ... Fås i alle kjøpt hos kiropraktoren "min", men sikkert massevis av andre steder også. Men har du iskaldt soverom blir den ganske hard!
Og trenger du smertestillende er det mye som virker bra, men ikke som du kan ta som gravid. Du må holde deg til Paracet, men det kan du ta opptil åtte av i døgnet, i følge legen min.
God bedring!
Jeg har fått akupunkturbehandling for tette bihuler og hovne ben. Fikk også noen nåler for hodepine som ligner den du beskriver. Desverre kunne det ikke settes nåler på de beste stedene mot hodepine når man var gravid pga. trykk på magen. Behandlingen hjalp litt, men det er kanskje ikke det beste alternativet når man er gravid.
Har vurdert å prøve naprapat (mellomting av kiropraktor og fysioterapeut) pga spenningshodepine. Er ellers blitt litt flinkere til å stresse ned på jobben (pausegym etc.). Håper du gir en tilbakemelding hvis du finner en behandling som hjelper.
God bedring!!!
:klemme:
tigerstripa
08-12-2004, 17:17
Mine tips:
Strekk forsiktig på nakken fremover og rull hodet til sidene. Som sagt - strekk forsiktig, ikke dra hodet runt.
Gå en tur i frisk luft
Legge seg rett ut uten pute under hodet (evt ligg på et teppe om du ligger på gulvet og det blir hardt) og slappe av
Varmepute på nakken
Massasje
Generelle avslapningsøvelser og ta det med ro.
Tuusen takk for svar og tips:klem: Mandag skal jeg til fysioterapeut og få massasje og akupunktur.
Uff,den Tempur-puta var dyr:sinna: Og jeg har snakket med et par som har den,og de syntes ikke noe om den.Så jeg vet ikke..ønske den til jul kansje?? Er sykemeldt noen dager,håper jeg blir bedre. Hater at jeg hele tiden skal ha dårlig samvittighet for å være sykemeldt:sinna:
Heisann, Penny! Tempur-pute er genialt, og for meg/oss har det virkelig vært verdt prisen. Genial gaveidé!!! Joda, jeg fikk stiv nakk i forbindelse med stress og styr forrige graviditet (men har hatt det gjentatte ganger før), så for meg vet jeg at kiropraktor er tingen - men også fysioterapibehandling. Ibux fungerer fint når jeg ikke er gravid, men skal IKKE brukes nå!!! Paracet er ok. Jeg får pannehodepine som en av mine første gravid-symptomer, men du er såpass langt på vei - at jeg tviler på at det er dette... Behandling av primærårsak er også kjempeviktig - sitter vi riktig (sovestilling?)/stresser vi for mye/hvordan er holdning og treningsrutiner... Jeg er i hvert fall anspent nå - noen få uker på vei :kokko: - men håper å unngå mer hodepine og nakkevondt. God bedring! :klem:
For meg gjorde faktisk tempur puta vondt verre, riktignok hvis nakken
var stiv allerede.
Det som derimot har virket er å sove uten pute. Har ikke hatt nakkevondt
på et par mndr nå, og det er utrolig bra for meg som har vært plaget med det.
Men det kommer vel an på hvorfor man får vondt. Jeg har hatt en tendens
til å bli liggende på mage med hodet vridd oppover på puta,
og nå sover jeg jo ikke på magen lenger heller.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.