PDA

Vis full versjon : Magesmerter i 4. måned...

solmaa
19-11-2002, 03:23
Den siste uka har jeg hatt vondt i magen... Det begynte forrige lørdag med 3-4 stikk nederst i magen. Det siste var veldig vondt, men siden jeg ikke fikk noen flere og heller ikke hadde noen blødninger, så tenkte jeg at alt sikkert var ok.
Men, den siste uken har jeg altså hatt vondt i magen, helt nederst. Sånn ca langs trusekanten. Det er varierer fra lett ubehag til småvondt, og magen er veldig øm.
I tillegg er jeg trøtt og slapp. Litt ute av lage.
Jeg har trodd det var forstoppelse eller luft, men nå har jeg fått "unnagjort" det. Og det er ikke noe bedre.
Så jeg lurer på: er dette normalt? Jeg tenker at det kanskje er "strekkesmerter" igjen, eller kanskje det at livmoren beveger seg opp over skambenet nå?
Må legge til at jeg har veldig stor mage... Alle tror jeg er lenger på vei enn jeg egentlig er, eller at jeg skal ha tvillinger. (men jeg har vært på UL, og det var bare en)

Så, hva bør jeg gjøre? Ta det med ro, eller ringe legen?

Happy
19-11-2002, 12:05
Du må vel nesten se det an og vurdere hvor vondt du har, m,en det høres mest ut som strekk- og voksesmerter....

Monstra
19-11-2002, 12:07
Hvis du er usikker så synes jeg du skal ta en liten prat med legen jeg... om det "bare" er voksesmerter så kan h*n i hvert fall berolige deg... Ikke sant? :)

Tidligere bruker
19-11-2002, 12:54
Sier som de andre, for dette høres ut som voksesmerter. Livmoren skal strekke seg masse i løpet av et ssvangerskap. Og dette kan noen ganger gjøre ekstra vondt.

Men er du usikker, og trenger å vite mer nøyaktig, så ta en tlf til legen din!

DL 15+4

solmaa
19-11-2002, 15:00
Har funnet ut at det er voksesmerter jeg. Den dårlige formen kommer nok av at det går endel uhumskheter i området nå.
Jeg hadde ikke voksesmerter i mitt forrige svangerskap (ikke som jeg kan huske iallefall.., det er jo tross alt 7 år siden sist), så jeg skjønte ikke hva det var!
:D :D :klapp: :klapp: :p :p