PDA

Vis full versjon : Stive fingre

Polyanna
19-08-2002, 17:14
Er noen andre plaget med dette? I det siste har jeg fått så stive og vonde fingre om nettene. Jeg sover generelt dårlig om dagen, så kanskje jeg ligger og knytter nevene eller noe?

Tror ikke det er pga. vann, for det er jeg ikke så veldig plaget av, og stort sett FORSVINNER det i løpet av natten, mens disse vondtene kommer.

Håper jeg ikke er altfor rar med dette, da, for jeg har ikke hørt om andre med dette? :p

Polyanna, T-22

lotus
19-08-2002, 17:20
Tror faktisk jeg kan hjelpe deg her!:)

Er fryktelig plaget med dette selv, og forhørte meg derfor med legen min. Hun forklarte meg at det til en hver tid sirkulerer mye mer væske enn vanlig rundt i en gravid kropp - selv om det nødvendigvis ikke gir seg utslag i ødemer. Vi har noen nervebaner på innsiden av håndleddet som er svært følsomme for press pga økt væskeansamling. Når disse banene presses sammen, dovner hånden og fingrene mye fortere enn vanlig!

Jeg ble veldig beroliget av dette, da jeg nesten trodde jeg var i ferd med å bli revmatiker! Klarer noen morgener ikke å åpne syltetøyglasset en gang! :D

klem fra lotus, 33+5

Polyanna
19-08-2002, 17:24
Tusen takk Lotus!

Det var AKKURAT noe sånt jeg ville høre - en logisk forklaring.:)

Revmatisme var faktisk min assosiasjon også, selv om jeg ikke akkurat trodde det var DET....

:)

Hege72
19-08-2002, 17:27
Jeg vet ikke om det er det samme som deg jeg får i blant?? Jeg våkner opp og har vondt i fingrene, de føles stive å rare. Må ta av meg alle ringene, for så å kunne sette de på meg på morgenen igjen! Det er ikke vann i dem, tror jeg.. Selv om de føles som sprengte pølser;) Nevnte det da jeg var hos legen , men han visste ikke hva det var.
Det eneste jeg har lagt merke til i forbindelse med dette er at jeg ofte blir liggende på armene mine.. Om dette har noen sammenheng vet ikke jeg???

Klem Hege T+1

Hege72
19-08-2002, 17:31
Leste ikke det lotus hadde skrevet jeg.. Men det kan kansje stemme med vannansamling på enkelte steder!
I mitt forrige svangerskap hadde jeg kun vann i nesa:latter: Den var som en tomat!!

melankolibri
19-08-2002, 17:46
Jeg har litt på samme måten, men mine fingre er mere "nummen", og de blir værre og vondere på natten. Våkner ofte av at jeg må få igang sirkulasjonen. Men på høyre hånd er det konstant nummenhet. Fikk svar på det i at annet inlegg her tidligere, og det kalles "karpalt-tunell-syndrom"!!!! Høres værre ut enn det er. Søket på det på doktor online og fikk et flott svar på mine spørsmål! De sier det går over etter graviditeten!

Mel...19+6

Gaupa
19-08-2002, 23:52
Jeg var veldig plaget med nummenhet i fingrene i forrige svangerskap.

Jeg trodde også som melankolibri at det skulle gå over rett etter fødselen, men jeg måtte dessverre slite med det noen måneder etter fødselen også :(

Vimsen
20-08-2002, 11:17
Kjære Polyanna

Vet du hva du skal gjøre ?

Du skal bevege fingrene masse så går det over
Den funker :)

Klem
Vimsen T-14

Arwen
20-08-2002, 14:38
Mi tu!

Spesielt tomlene mine er stive...regnet med at det var vann jeg..:???:
For min del varer det hele dagen.

Går for sikkerhets skyld ikke med ringene mine lengre..orker ikke tanken på å måtte klippe, og ødelegge, den spesielle gifteringer min...

Ikke lenge igjen nå Polyanna, vi får bevege og knipe fingrene slik at det sirkulerer.

klem fra
Merethe & lille K (T-20)
:D

Metteb
20-08-2002, 14:51
Må bare si at det var godt å lese noe om dette, for jeg er plaget med stive fingre selv når jeg våkner om morgenene. Eier ikke krefter i fingrene og klarer nesten ikke å bøye de. De er ømme lenge utover dagen.

Da var det flere som meg, da :p

:baby: 32+4