PDA

Vis full versjon : Flere som vil ha baby NÅ ?

Sindy
19-08-2002, 17:15
Som jeg har nevnt i svar på meldinger har jeg ikke mulighet til å være så lenge på internett av gangen (på besøk hos foreldrene mine til etter fødsel). Prøver derfor nå å skaffe meg en oversikt over hvor mange vi er som har hatt/har termin rundt disse dager, og som går og venter like mye som meg.

Jeg hadde (min) termin 10 august, og har UL termin i morgen. Når det gjelder termin så vet jeg når vi "lagde" baby, og hvis UL termin skulle være rett måtte jeg hatt en rekordlang syklus, og testet positivt 2-3 dager etter unnfangelse. Så i følge mine beregninger er jeg 9 dager på overtid.

Vi har nettopp flyttet til Oslo, og kjenner nesten ingen der. Jeg fikk derfor en fiks ide om at jeg skulle føde på sykehuset der foreldrene mine bor. Det er et lite sykehus, men er kjent for å ha en bra fødeavdeling. Jeg hadde tenkt å reise ned hit dagen før min termin, men fikk beskjed av legen min i Oslo om at babyen lå langt nede, og at jeg var veldig "fødeklar". Dette er nå 3 uker siden. Kontrollene etterpå har vist at jeg ikke var så fødeklar likevel. Selvfølgelig kan fødsel komme "som lyn fra klar himmel", men jordmødrene jeg har vært i kontakt med her, kan ikke i det hele tatt skjønne hvordan legen kunne si noe sånn..til og med uten å ha undersøkt livmorhals.\utklipp{angry}

Så nå går jeg her og venter...og venter...og venter!

:bonk: Kjekt med en liten ferie hos foreldrene mine, men nå synes jeg dagene begynner å bli rimelig lange. Vi (meg og sambo)er jo her fordi jeg skal føde her, og dermed blir det veldig mye fokus rundt det. Hver dag ringer det masse familie og venner og lurer på hvordan det går. Og hver dag tar jeg den samme vitsen "...neida, ikke noe som skjer her...tror bare jeg skal bli gående sånn, jeg..he he" Jeg tror snart jeg spyr av meg selv!

Stakkar Sindymannen får gjennomgå! Her skal ingenting være uprøvd for å få fødsel i gang. Om sex ikke virker, så gir det hvertfall en følelse av at noe blir gjort. Jeg forsikrer Sindymannen om at "joda...jeg tror det virker litt. Jeg fikk hvertfall litt vondt i ryggen, og det er jo et godt tegn..." Men etter en runde i går kveld og i dag morges så tror jeg KANSKJE at det begynner å skje noe. Føler meg mer uggen i dag enn på lenge, og kynnerne er ofte og til dels vonde. Murrer i korsryggen, og har flere "jukserier". Nå skal jeg drikke bitter lemon, og så skal jeg gå en lang tur i kveld. Sist gang jeg drakk "Indian Tonic Water" (inneholder kinin som vistnok kan sette i gang fødsel), så fikk jeg et par rier...men så gav det seg. Har hatt noen jukserier de siste dagene, men det blir ikke noe mer av dem.

Nå streiker ryggen, så det er på tide å gi seg! Ønsker lykke til alle som er i samme situasjon som meg (send gjerne en rapport), og håper vi snart er i mål!

:findag: Klem fra Sindy T+9 (egen) T-1 (UL)

Hege72
19-08-2002, 17:58
Jeg går også bare å venter!
Hadde termin i går, og begynner å bli rimelig lei... Alt er klart, og jeg venter bare på den lille bebisen min:hjerter:

Vi har også prøvd alt her i huset! Fra vindusvask og fødepizza til Bitter Lemon og sex... Ingenting virker! Men jeg har også merket rier etter å ha drukket Bitter Lemon!

I dag var jeg en tur innom helsekosten, for å høre om de hadde noe å anbefale.. Hun som jobbet der ringte til en hømoepat for å høre med henne! Og hun hadde ingenting å anbefale utenom akupunktur... Så i morgen tidlig skal jeg til akupunktur:klapp: Håper det skjer noe da!!!!:birth: Også har jeg kjøpt seks halvlitere med Bitter Lemon:uff: Begynner nesten å bli vant til smaken!!

Vel... Ut skal dem uansett! Så vi får bare smøre oss med tålmodighet, og tenke på at om en mnd så er vi i mål alle sammen her inne på August-klubben:)

Ønsker deg lykke til!
Sender noen ((((((((:birth: vibber)))))))

Klem Hege T+1:findag:

Rebekka
19-08-2002, 20:19
Jeg vil også snart ha baby!!!

Men har ikke termin før på fredag, så jeg har jo ikke noen grunn til å vente for mye.

Det ser ikke ut som om det er noe som helst på gang, hodet er høyt oppe, altså ikke festet, men jeg vet jo at det ikke trenger ha noe å si.

Ikke har jeg særlig med kynnere, og ingen utflod. Sist gang hadde jeg kjempemasse kynnere.

Jeg har også fått vondt i halsen og ørene, håper jo at det forsvinner før fødselen. Sist gang jeg fødte hostet jeg sånn i dagene etterpå at det gikk opp et sting!!! Så jeg hadde håpet på å være frisk denne gangen.

Men får jo ikke særlig tid til å hente meg inn, med sterk bekkenløsning og vesla på 20 mnd. hjemme. Og så er det altfor varmt, så søvnen blir det lite med. Babyen sparker i ribbena også, siden han/hun ligger så høyt oppe.

Men, men det nærmer seg jo uansett (vel?).

Hilsen Rebekka

Bounty
19-08-2002, 21:12
Stikker innom fra NM for å sende dere noen

}}}}}}}}:birth: {{{{{{{{ >>>>>>>>:birth: <<<<<<<<

)))))))):birth: (((((((( ********:birth: ********

€€€€€€€€€€FØDEVIBBER€€€€€€€€€€

Håper de virker;) og at alle vi i augustklubben snart har fått våre etterlengtede:baby:

Ønsker dere velkommen over på NM:klapp: :klapp:

Hjemmeside: http://www.babiesonline.com/babies/k/kristiangutten

Frost
20-08-2002, 01:24
Mange trege Augustdamer ser jeg. Jeg er nå 10 dager over på UL og 14 på menstermin. Er vanvittig kjedelig å vente. Men i morra blir en keiser eller keiserinne født :baby: .
Synes virkelig synd på dere damer som bor sørpå. Grusomt å ha det så varmt nå på slutten. Vi hadde mye varme tidligere i sommer her oppe i nord. Det var tungt nok. Var ikke kommet så langt på vei og var heller ikke riktig så varmt som dere nå har det.
Jeg føler med dere. Men nå er det ikke lenge igjen jenter
:klapp: . Da blir nok hele gjengen å treffes i Augustklubben hos Nybaktmamma. Gleder meg til å se bilder av alle de små :baby:

Sender masse fødevibber til augustdamene

Klem fra