PDA

Vis full versjon : Allergi......hva nå!!!

Gizzy
19-11-2002, 12:23
God morgen juli`babes!!:vink:

Igår holdt jeg på å tørne "crazy" :gal: for jeg har allergi og går på Zyrtec hele året rundt.......

Etter test positiv så sluttet jeg jo selvfølgelig å ta de......noe som resulterte i at jeg igår klødde som en gal over alt....klødde faktisk meg selv til blods på ben, hals, nakke, mave og rygg:leiseg: :leiseg: :leiseg:
Gizzymannen var helt fra seg, og visste ikke hva han skulle gjøre...:hjerter:

Det er som å få myggstikk tett i tett over alt som klør noe inn i helv...:grrr:

Det endte med at jeg i ren desperasjon i et utbrudd av tårer kastet i meg en tablett, og etter 5 minutter var all kløen over:klapp:

Men istedenfor satt jeg å følte meg så :leiseg: :leiseg:
Hva med barnet mitt nå da......:leiseg:

Kommer ikke til å klare å gå i 8 mnd til å klø meg fordervet....kanskje jeg ikke kan bære frem et barn til :leiseg:

Pratet med legen idag og han var ikke helt happy for det jeg hadde gjort:sint: , men han sa at det ikke var påvist noe skade ved bruk av dette medikamentet under graviditet fordi ingen har turt teste det ut......:( men samtidig så forsto han meg, og visste hvor forferdelig det er, fordi det slutter ikke før antihestaminer når blodet...

Hva skal jeg gjøre da liksom.......:(

Han sa jeg fikk begrense det til å ta en tablett de gangene det var altfor ille slik som igår.....det kan jo gå laaaaang tid til neste gang......kommer jo helt ann på hva jeg er borte i osv...

Men nå er jeg jo litt deppa da............:(

Sikkert mange av dere som helst vil :bonk: på meg nå, så kom igjen la meg få det, jeg tåler det......:leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg::(

Monstra
19-11-2002, 12:28
Jeg kan ikke skjønne at det ikke finnes allergimedisin for gravide?? Jeg kjenner jo flere som er allergiske - og de får da noe som hjelper dem de.. (vet ikke hva da..)

Så lenge legen har sagt at du kan ta en når det blir for ille (som i går... ) så synes jeg du skal gjøre det.. Du kjenner selv når det blir for ille - og som du selv sier: det kan jo gå lang tid mellom hver gang...

Dahlia
19-11-2002, 12:32
Ring en homeøpat :)

Det er veldig sannsynlig at denne kan hjelpe deg så du slipper å ta zyrtec i svangerskapet og når du ammer :)

Dahlia som er hekta på alternativ medisin :)

Gizzy
19-11-2002, 12:35
Hei Monstra jenta

Legen sa at gravide pleier å få de "gamle" medikamentene" men de er heller ikke testet ut på gravide så da var jeg jo like langt og kunne like godt bruke de jeg har.....:(

Syns det er helt UTROLIG egentlig at det ikke fins som du sier ......noe for gravide allergikere.....så vi slipper å være engstelige...:leiseg:

Vil jo selvfølgelig prøve å klare meg uten selvom det klør "litt":)

Tiden flyr
19-11-2002, 12:36
Har aldeles ikke noe behov for å slå deg i hodet, nei!

Om ikke du har det bra, så er det sikkert ikke så bra for babyen heller. Har du ikke en oversikt over hva du reagerer mest på, og så holder du deg unna disse tingene så godt det lar deg gjøre?

Stiller samme spørsmål som Monstra: Finnes det virkelig ikke allergimedisin for gravide? Noe må det vel være?

Gizzy
19-11-2002, 12:53
Selvfølgelig er homøopat intersant..........bare uvant...vet ikke hva de gjør engang jeg:???:

Nå skal jeg på kontroll til torsdag, og kanskje jeg burde ta opp det med legen???? eller trenger man ikke legen til det????

Nå virker jeg sikkert kjempedum men jeg vet faktisk ikke hva en homøopat gjør...:o :o

Tiden flyr: jeg er allergisk mot alt som fins av pollen, og det er kryssallergier for det i omtrent alt man spiser osv....reagerer også på væromslag som er et resultat av allerigen også....klør, og tetner til av støv også......:(

Noen som vet om akupunktur hjelper kanskje???

Dalia; nå gå du meg litt mot det må jeg si.....:nussere:

Plutselig ser alt mye lysere ut jo....:klapp: :klapp:

Dahlia
19-11-2002, 13:03
Jeg synes du skal lufte det med legen din, men ikke bli overrasket om han avfeier det som hekseri :latter:

Homeøpater behandler hele deg og ikke bare symptomene :)

Kan gi deg et par konkrete eksempler på hva homeøpat har gjort for meg og mine :)

Jr. hadde atopisk eksem og både klødde og surkler hele natta.. to runder med midler (det heter ikke medisin hos homeøpat, det er uttrekk av ting og tang og jeg er som du skjønner ingen ekspert, bare en svært fornøyd bruker) og to måneder senere ble han kvitt det.. Han var da 2 1/2 år.. nå 3 år senere har vi ikke brukt noe som helst av medisiner hverken fra lege eller fra homeøpat.

Jeg har slitt med astma i mange år.. men har siden august 2000 ikke hatt behov for noe som helst av medisiner :)

Klikk her http://www.nhp.no/ og titt litt :) og her http://www.alternativmedisin.no/

Det er viktig å finne en dyktig homeøpat.. og de må være organisert.. Det koster litt mer enn lege.. men til gjengjeld har ihvertfall både jr. og jeg blitt frisk

:findag:

Voyager
19-11-2002, 13:12
Det er ikke så rart at det ikke finnes mye som er testet for bruk på gravide, hvem vil vel teste nye medisiner når de har et lite barn i magen? Men ta en tur til homeopat, de kan hjelpe med det utroligste!!!

Ikke greit å klø nei...

Gizzy
19-11-2002, 13:17
:klapp: Dahlia er en engel sendt fra himmelen :klapp:

Mak er allergiker og astmatiker + har atopisk eksem så nå vokste håpet hos meg.....:)

Dette skal jeg virkelig sjekke ja.....

*Nå klemmer og koser jeg på deg * :blush:

Dahlia
19-11-2002, 13:20
Bare hyggelig å kunne hjelper, og barn reagerer ofte VELDIG godt på slik behandling :)

Loppa
19-11-2002, 15:34
Uff, jeg skjønner godt at du til slutt heiv i deg en tablett jeg. Har faktisk opplevd å klø meg selv til blods en gang og hadde jeg hatt noe som lindret så hadde jeg tatt det.

Håper du finner noe som kan hjelpe deg vennen. Gå til en homopat er kanskje ikke så dumt.

Kom innom msn snart. Savner deg.

:klem: fra Loppa, 29+6.

Gizzy
19-11-2002, 15:36
Å du søte, nusselige, omtenksomme, go`jenta mi....

Skal forsøke homøopat tenker jeg ja....

"tommel nalt inn del jeg" :p

Balumba
19-11-2002, 16:18
*sniker meg forsiktig inn her*

Hei Gizzy!

Tenkte jeg bare skulle henge meg på anbefalingene du har fått ang. homeopat. Det virker!!

Jeg var allergisk mot pollen, rå grønnsaker, frukt, nøtter, hest, høy, gress, katt, hund osv, osv. Har nå gått til akkupunktur / homeopat en god stund. Nå kan jeg spise alt, og reagerer veldig lite på dyr :klapp: Det er kjempedeilig etter å ha vært allergisk mot alt dette siden jeg var liten.

Ellers har jeg hørt at gravide kan bruke Polaramin allergimedisin. Men dette er av de gamle allergimedisinene som man blir trøtt av.

Ellers får du ha lykke til videre med den lille spiren!

Klem fra Balumba :) *som sniker seg stille tilbake til SG igjen*

Gizzy
19-11-2002, 17:09
Balumba jenta mi...

snik deg inn her til meg så mye du vil du;)

Takk for gode råd ....

Og se til å kom hit og BLI her:klapp:

si fra trenger du støv, jenta mi.....jeg løper over med en gang ;)