Vis full versjon : Jeg har vært på ul
Cinderella
19-11-2002, 12:44
Har gledet/gruet meg til denne timen i en uke nå. Blødde litt i går og ble følgelig kjemperedd. Ringte gynekologen min, som sa at det kunne være en begynnende sa og da var det ikke noe de kunne gjøre. Ble skikkelig deprimert, for så å bli forbanna. Sprakk helt med røykinga, og jeg som har vært så flink.
Møtte opp på ul i dag med veldig små forhåpninger. Mens jeg ventet på at ul skulle bli klar, tenkte jeg ut hva jeg skulle tenke hvis det ikke var noe der. MEN; istedenfor en total nedtur, fikk jeg se et lite hjerte som banket. Åh, jeg vet ikke hva jeg skal tenke nå. Jeg vet at dette høres utakknemlig ut, men for meg er det på en måte bare en utsettelse av pinen. Jeg går rundt og er redd for å miste KONSTANT. Vær så snill og gi meg noen tips for hvordan man skal greie å slappe av. Jeg vet at jeg for hver dag som går er "tryggere", og at den største faren for å miste er i uke fem, men det hjelper ikke.
Klem fra Cinderella, som er 6+5 i dag.
Hei Cinderella jenta vår!!
Skjønner at du er redd, men prøv å slapp av, for det lille nøstet ditt har ikke godt av at mamma er utilpass:(
Selv har jeg idag entret den uken du refererer til som den største risikouken, og prøver selv og slappe av;)
Det har vært en litt uhyggelig bølge her inne nå, så kanskje den gir deg litt ekstra bekymringer......
Vi frykter alle en sa skal finne sted.....men istedenfor å tenke på at det kan skje...si heller til deg selv at det IKKE skal skje:klapp:
Også ligg mest mulig og ta alt i "slow motion" det ville jeg gjort....
mange go`klemmer og gode tanker til deg ihvertfall
:klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem:
Cinderella
19-11-2002, 13:15
Beklager så mye, Gizzy. Jeg tenkte på det etterpå at det kanskje ikke var så lurt å skrive det med den uka, men det havner vel i båsen etterpåklokskap. For det jeg vil minst av alt, er å være ekkel mot noen her inne. Joda, skal forsøke å ta det med ro nå, men skal ut og fly snart og det sa gynekologen kunne være skadelig. Huff, i dag er alt negativt, så jeg tror jeg skal krype under dyna igjen og bli der til verden er bedre.
Klem fra Cinderella
Jeg hadde det nøyaktig på samme måte med storebror, ble sykemeldt for "truende abort" og ikke engang to UL klarte å berolige meg. Skulle ønske at jeg klarte å slappe av den gangen, at jeg klarte å glede meg over spiren i magen. Men denne gangen sier jeg til meg selv at uansett hvordan det går, så vil jeg at det lille underet skal bety noe for meg, at det har gitt livet mitt mening den tiden det bodde i magen min (om det så er to måneder eller ni). Det er et mirakel, intet mindre, så la den bittelille babyen bli en kilde til glede, ikke til sorg og angst. Det vil du være takknemlig for senere.
Og husk, har du sett et bankende hjerte, så er det 95% sjanse for at det skal gå bra!!!!!
Stor klem fra meg
Cinderella jenta!
Tok meg ikke nær av noe jeg;)
Men jeg ble litt bekymra når du skrev "ut å fly"
legen sa jo sitt også tydlighvis.......er det ingen mulighet for at du kan unngå det nå de 3 første månedene da:(
De første månedene er fosteret veldig følsomt for et slikt trykk det er i løpet av en flytur...:(
Jeg tror ikke jeg hadde turt, men en venninne av meg reiste til syden 2.5 måned på vei og det gikk bra og hun visste jo om risikoen.......men tok sjangsen.....
God ide og legge seg litt kanskje men da med POSITIVE tanker..
HØRER DU *rister i Cinderella*:latter:
SLipp ned skuldrene og tenke på at du skal kose deg med babisen så lenge den er der, om det er 2 eller 9 måneder. Sånn prøver i allefall jeg det, selv om det til tider kan være vanskelig ja!
Men godt å høre at alt var bra nå da :klapp:
Klemmer fra Marit 7+3
Iallefall godt å høre at det gikk bra på UL da, Cinderella! Tenk at du fikk se et bankende hjerte! :)
Men jeg skjønner at du likevel ikke klarer å slappe helt av. Desverre kan jeg ikke gi deg råd for å få deg til å slappe av, trenger sårt noen slike råd selv..
Tenk, et hjerte banker inni magen din!!!:D
Tidligere Bruker
19-11-2002, 17:58
Godt å høre at alt var bra!!! :klapp: Det er stort å få se et lite hjerte som banker. :hjerter:
:mervink:
Det var godt å høre at det gikk bra, Cinderella.
Lykke til fremover.
Det gjør jeg når dagene butter litt imot, og det hjelper! Du skal se alt ser mye bedre ut neste gang du titter frem fra den trygge dyna;)
Og hvis du ikke syns alt er helt topp, så unn deg litt egenpleie... Kanskje et fotbad eller noe? Det pleier jo å være godt...:)
Ta vare på deg selv, og kos deg!!
Er nok ikke den rette til å gi deg noen gode råd, siden jeg er i ganske lik situasjon som deg - og er full av angst for tiden. Prøver å "koble" ut hele svangerkskapet i håp om at tiden skal gå fortere, men det er jammen ikke lett når kvalmen til stadighet minner meg på hvilken tilstand jeg er i.
Vi må nok bare ta tiden til hjelp og satse på at det er vår tur til å lykkes nå!
Mange :stakar: :stakar: fra meg!
Psender en klem som du kan ta frem og bruke når du er engstelig..... :stakar:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.