Vis full versjon : Kontroll i uke 37?
Polyanna
19-08-2002, 17:22
Jeg hadde fått for meg at man skulle gå til kontroll hver uke fra nå, men i følge jordmor er det kontroll i uke 34, 36, 38, 39 og 40. I tillegg teller både legen og jordmor min uken når jeg er 36+x for uke 36, osv (i motsetning til 37, som vi sier her inne). Så nå er det en uke til neste kontroll, selv om jeg altså er 37+1 i dag, og var på kontroll forrige uke.
Gjør i grunnen ikke så mye, for det er jo ikke så mye nytt fra uke til uke, men jeg lurte på om det er det samme for dere også?
T-22 and counting...
Tidl. bruker
19-08-2002, 17:52
Jeg var på kontroll i uke 35+5, dette var en fredag, og derfor ingen ny kontroll før 37+2 som er i morgen, grunnen til dette var at pga ukedagene blir det "for kort" mellomrom mellom kontrollene og liten vits og utføre, feks 2 kontroller på 10 dager er lite forseg.
Men om du var på kontroll feks mandag i uke 36 (la oss si 35+x) og ikke får ny før 37+x altså 38 og det er en fredag så blir kanskje det litt mange dager...
Vet ikke om du forsto jeg, men praksisen er lik der overalt, kontroll hver uke fra 36+0 og ut til fødsel (Skal være!! vel og merke)
Lila
Polyanna:)
Er ikke sikker på dette...men siden jordmor har hatt ferie har ingen av timene mine vært som det de skal være!!
Skal på kontroll i morgen og da er jeg 35+2!
Så er d bare å vente i spenning på når neste time blir satt opp:uff:
Wanja35+1:findag:
Hei Polyanna
Ang. kontrollene er jo jeg "litt utafor" har jo kontroll 2 ganger i uken nå. Men ang det andre:
Der jeg går på kontroller sier de uken jeg ER i.
Dette gjelder sykehus, lege og jordmor.
Derfor nå når jeg er 36+2 er jeg i min 36. uke. Slik regner jeg også for å unngå forvirring.:bonk:
:findag:
:vink: fra Stini & Store Håp :baby: (i-14)
Tidl. bruker
19-08-2002, 18:36
Mange jordmødre sier uke 36 frem til du er 36+2, og DA er du i 37 uke! fordi de regner 40+2 som termin...
Altså: Bolla er i uke 36, hun er 36+2.. i morgen 36+3, går hun over til 37 uke...
(dumme meg må gjøre det slik for å forklaree det for meg selv enkelt og greit...)
Hehe
Eller noe...
Lila:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:
Hei Polyanna!!
Jeg var på kontroll i dag, 35+6, og skal på kontroll hver mandag framover til lillejenta er ute.
Katja
Polyanna
19-08-2002, 20:19
Jupp, da høres det ut som om det er min helsestasjon som har en annen anbefaling: De har listet opp uke 36, 38, 39, 40 og 41 (urk!). Uke 37 kun hvis det var noe spesielt, så jordmor. Men nå ville tilfeldighetene det uansett sånn at forrige kontroll kom sent i uka, og neste kommer på en mandag, så da blir det ikke lange tiden mellom, lell.:) Så det går nok bra!
Hei Polyanna!
Sikkert for seint svar til at du leser dette, men jeg er iallefall på kontroll hver uke nå frem mor fødselen:D Også uke 37, og det synes jeg er deilig!
;) Hanneh :)
Hei Polyanna - dette svaret kommer vel gjerne også for sent...
Jeg skal også til kontroll, som deg, i uke: 36, 38, 39, 40 og 41. Mener dette er riktig også om du ikke har problemer som tilsier en sjekk i uke 37 også.
:findag:
Lotti
Heisann Polyanna!
Jeg har vært til kontroll hver kalender uke siden jeg var 34 uker på vei (det som vi kaller uke 35)...
Altså kontroll uke 34,35, 36 & 37 (denne uken) og så skal jeg fortsatt til kontroll hver uke frem til uke 42 (håper selvfølgelig at lille K ikke drøyer det sååå lenge da) og hver dag etter uke 42...
Men som noen sa, hvis du går på kontroll en fredag en uke og neste kontroll er en mandag uken etter, kanskje de da utsetter det litt?
Min kontroll dag er torsdager , både hos jordmor og lege, så da går det akkurat 7 dager mellom hver kontroll...
*puuuuuh*
ble langt dette her
hvis du føler for mer oppfølging hos lege eller jordmor er det nok bare å gi beskjed!
hilsen fra
Merethe & lille K (T-20)
:eek:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.