PDA

Vis full versjon : Har jeg gjort noe alvorlig galt?

Juli-jente
13-12-2004, 15:26
Hei jenter

Jeg må bare stille dere et spørsmål som går og gnager meg..

Jeg har vært utrolig dårlig den siste tiden :kvalm: , og her om dagen begynte jeg å få forkjølelsessymptomer også..
Midt på natten i går måtte jeg stå opp for nesen var helt tett...
Jeg lette etter nesespray,men kunne ikke finne noe.
Det eneste jeg fant var en mentholatum-"stick" som jeg har brukt før for å åpne nesen..
Jeg tok et solid drag av denne og gikk og la meg..

Da jeg fortalte dette til samboeren min dagen etterpå holdt han på å gå av skaftet..
Han mente at denne mentholatum-dingsen var superfarlig for meg å bruke nå, fordi den er kjøpt i england og sikkert inneholder masse masse farlige ting..

Jeg er nå litt redd for at jeg har brukt noe som ikke er bra for fosteret, men kan ikke helt skjønne at evt. en så liten dose skal ha noe å si.

Jeg legger ved en link til produktet jeg brukte...
http://www.auravita.com/products/AURA/PRGA10040.asp

Jeg ser at det står at det ikke er anbefalt til barn under 6 år, men det tror jeg kommer av at det er en ganske kraftig lukt og det svir litt i nesen pga. mentholen...

Bør jeg være bekymret etter å ha brukt denne?

(Jeg VET at det sikkert er overhysterisk å spørre om sånt som dette.. Men det er så greit å få andres meninger om dette.... :blush: )

LadyBee
13-12-2004, 15:34
Vet ingenting om inhalatoren du brukte. Men jeg har aldri hørt at mentholatum skal være spesielt skadelig for gravide.

Jeg tror det går helt fint, og synes i grunnen at samboeren din er skjønn som bekymrer seg over babyen selv om jeg også skulle ønske han lot være å skremme deg...

Prøvende
13-12-2004, 15:37
Hei Juli-jente!

Den produktbeskrivelsen var jo ganske grundig, så hadde det vært farlig for deg som gravid å bruke sprayen tror jeg nok det også hadde stått der. Er de ikke pliktige til å oppgi sånt i England også?? Uansett er jeg nok enig med deg at en sånn liten dose ikke kan gjøre noe skade. For :bryn: sin skyld burde du kanskje få tak en en spray på apoteket, som de kan bekrefte ikke er farlig. Nesespray er jo slimløsende akkurat som hostesaft, men nå som spiren sitter så godt fast ( :kryss: ) kan jeg ikke tenke meg at det har noen virkning.

God bedring med forkjølelsen:klem:

Manga
13-12-2004, 15:41
Kan aldri tenke meg at det har gjort noe skade. Det har nok gått helt fint. God bedring!

Tvilling
13-12-2004, 16:12
Kan aldri tenke meg at det har gjort noe skade. Det har nok gått helt fint. God bedring!

Signerer!

:klem:

Bounty
13-12-2004, 18:20
Det hadde helt sikkert stått noe under Health warning dersom det var farlig for gravide. Så du kan nok ta det helt med ro mener jeg :klemmer:

kan ikke tro det
13-12-2004, 18:42
Det hadde helt sikkert stått noe under Health warning dersom det var farlig for gravide. Så du kan nok ta det helt med ro mener jeg :klemmer:
Signerer denne :klem:

Juli-jente
13-12-2004, 23:35
Tusen takk for svar snille dere!! :klem:

Nå ble jeg lettet :lettet:
Rart hvor mange ting man bekymrer seg for når man er gravid..
Eller.. rettere sagt - i vårt tilfelle er det HAN som er den hysteriske..
Jeg prøver å ikke ta helt av... :nikker:

Men, som sagt.. Tusen takk for svar..
Nå kan jeg legge meg og sove uten bekymringer... :sover: