PDA

Vis full versjon : Blør!

Tidl. bruker
14-12-2004, 08:50
Hei..
i går kveld da jeg var på do kom d blod på pariret, friskt rødt blod, er sånn enda! er kjemperedd for å miste! hva skal jeg gjøre? noen som har opplevd det samme å at det gikk bra??

*klems*

Desembermamma_85
14-12-2004, 09:05
Jeg opplevde det samme, i uke 5! Da ringte jeg til sykehus, som ba meg legge meg ned og ta det rolig, for å minske sjansen til spontan abort!!

Jeg ville rådet deg til å ta kontakt med sykehus eller lege, med en gang!! De vil behandle deg for truende abort intil motsatt er bevist!!

Er blodet ditt klart?? Er det klumper i det?

Må jo tilføye at alt gikk greit hos meg, har 4 dager igjenn til termin!!
Lykke til!!!

Tidl. bruker
14-12-2004, 09:13
takk for svare! :) godt å høre at det gikk bra me dæ! :)
e ikke nåkka klompa i d nei.. huff, e nervøs.. skal ta å ringe sykehuse nu trur æ..

Desembermamma_85
14-12-2004, 09:40
Det kan være en spor blødning, det er ikke unormalt det!!!

Har vært gravid en gang før dette, som da endte i spontan abort! Da rant det masse blod, med masse klumper i! Det var ikke til å missforstå, var i uke 8 da!! Så da jeg begynnte å få blødning i dette svangerskapet, fikk jeg panikk! Og det var visst det verste en kunne få, hvis det var fare for spontan abort!! Så bare hold deg rolig!

Bare godt å hjelpe...
Håper det går greit:lykketil:

:klem: fra meg

Frostmaid
14-12-2004, 09:53
Jeg har hatt flere blødninger i dette svangerskapet de ga seg i uke 12. Det har kommet frisk blod og det har vært mer eller mindre blodfarget utflod. Så langt er alt vel med mine små skal på ordinær ul i dag og gleder meg til det. Lykke til du skal se det går bra.

Har du smerter? det er gjerne et tegn på at ting ikke er som de skal, uten smerter veldig mye optimisme. Slapp av og ikke stress, ta en telefon til legen din.

Tidl. bruker
14-12-2004, 12:50
har ikke smerta, så håpe d blir å gå bra! ringte legen, ho sku ringe mæ opp igjen men har enda ikke gjort det..så får bare smøre mæ me litt tålmodighet å se om ho ringe tilbake..

Tidl. bruker
14-12-2004, 13:09
no ringte ho tilbake, sa bare at æ måtte holde mæ i ro å at hvis æ bynte å blø masse så måtte æ ringe tilbake..
e kjipt å ikke vite om dn leve eller ikke, går d ikke ant å se på gynekologisk ultralyd? eller kanskje d e litt tidli enda?

Eliin
14-12-2004, 13:13
Skjønner veldig godt at du er bekymret, men så lenge du ikke har smerter eller det kommer store mengder med klumpete blod, så er det positive tegn.

Jeg blødde daglig fra uke 8 til uke 14. Hver dag. Blodfarget utflod, lett blødning men aldri så mye at jeg trengte å bruke bind. Fikk ultralyd i uke 7, 8 og 12 og de fant aldri ut hva eller hvor blødningene kom fra og i uke 14 stoppet de av seg selv. Det er visst mer vanlig enn man tror med blødninger tidlig i svangerskapet og det trenger absolutt ikke være noe faretruende på ferde.

Ønsker deg lykke til!:klem:

Acsa
14-12-2004, 13:49
Jeg blødde også i uke 6 (og 7), fikk UL da jeg var fullgått sju uker, gynekologen min syntes ikke det var vits i før, for det er så lite å se. Det gikk heldigvis bra, enda jeg hadde småblødd i nesten to uker. Men, jeg fikk beskjed om å ligge rolig i halvannen uke.

calliope
14-12-2004, 14:39
Jeg hadde blødninger fra slutten av uke 11 til uke 16-17 . Men det går fortsatt bra . Ta det med ro . Og be legen din om en tidlig ul .

Tvilling
14-12-2004, 15:38
no ringte ho tilbake, sa bare at æ måtte holde mæ i ro å at hvis æ bynte å blø masse så måtte æ ringe tilbake..

Jeg har ikke blødd i noen av svangerskapene mine, men jeg bare lurer på om det går bra med deg????Har det gitt seg i å blø??

:klem:

Tidl. bruker
14-12-2004, 17:31
har slutta å blø nu , så satse på at d går bra.. skal ta d litt roli i tia fræmover forde..

takk for alle svar! :)

Tvilling
14-12-2004, 20:16
har slutta å blø nu , så satse på at d går bra.. skal ta d litt roli i tia fræmover forde..

takk for alle svar! :)

Det var bra, du får ha riktig god bedring og ta godt vare på dere!

http://smileys.smileycentral.com/cat/11/11_2_104.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxdm232)

tigerstripa
14-12-2004, 21:31
Høres fornuftig ut (å ta det med ro). Som sagt før her - å småblø litt er nok mye vanligere enn det man tror. Var på tidlig-UL i uke 5 og kunne se spiren. Be om tidlig-UL om du er veldig bekymret. Som regel koster det en symbolsk sum (om du blir henvist til privatpraktiserende ul-folk) men det er veldig fint å se prikken når man har blødd.

Desembermamma_85
16-12-2004, 10:04
Så godt å høre at det stoppet opp!! Det var sikkert bare en sporblødning!
Du får ta det med ro, og unngå samleie en liten stund så skal du se at det ikke er lenge til du er mamma!!!!

Dríva
16-12-2004, 21:38
Hei alle,

disse innlegga om blødninger var nyttige for meg, og har roa meg ned. Jeg blei skikkelig forskrekka i dag da jeg skulle dra fra jobb, var innom do og så blod i underbuksa! Tårene trua seg på, og julegavehandlinga blei utsatt enda mer..

Ringte til Fertilitetsklinikken med en gang, og jeg fikk time der i morgen. Var på ultralyd forrige fredag (7 uker), og da var alt bra. Blodet som kom nå var rødt og friskt, litt slim i, men har ikke hatt smerter (bare en mave som får folk til å tro at jeg er måneder på vei.. den strutter og jeg liker ikke blikkene den får - ikke ennå..) Etter det jeg har lest her, så kan det altså oppfattes som normalt.

Utrolig kjekt å kunne gå inn her og lese hva andre har skrivi i en sånn situasjon.

Noen som vet om jeg bør ta det med ro? Og hva vil det i så tilfelle si å ta det med ro??

- Dríva

Eliin
16-12-2004, 23:11
Hei alle,

disse innlegga om blødninger var nyttige for meg, og har roa meg ned. Jeg blei skikkelig forskrekka i dag da jeg skulle dra fra jobb, var innom do og så blod i underbuksa! Tårene trua seg på, og julegavehandlinga blei utsatt enda mer..

Ringte til Fertilitetsklinikken med en gang, og jeg fikk time der i morgen. Var på ultralyd forrige fredag (7 uker), og da var alt bra. Blodet som kom nå var rødt og friskt, litt slim i, men har ikke hatt smerter (bare en mave som får folk til å tro at jeg er måneder på vei.. den strutter og jeg liker ikke blikkene den får - ikke ennå..) Etter det jeg har lest her, så kan det altså oppfattes som normalt.

Utrolig kjekt å kunne gå inn her og lese hva andre har skrivi i en sånn situasjon.

Noen som vet om jeg bør ta det med ro? Og hva vil det i så tilfelle si å ta det med ro??

- Dríva
å ta det med ro betyr rett og slett, ikke stress, ikke tren før blødningene stopper og unngå sex inntil det er sjekket opp hos lege/sykehus hva som evt er årsaken til blødningene. Sikkert ikke noe å bekymre seg for så lenge du ikke blør mye og ikke har vondt i magen, men jeg skjønner godt at du er bekymret. Jeg blødde selv 6 uker i strekk, hver dag, og har også fortsatt (snart i uke 16) sporblødninger enkelte dager innimellom.
Lykke til og håper blødningene gir seg....:klem:

Billie
16-12-2004, 23:43
Jeg har hatt blødning hele syv ganger i løpet av mitt svangerskap uten at det er farlig, så det ordner seg nok for deg også:nikker:

:lykketil: -cissie

lillevenn2
17-12-2004, 00:33
jeg har hat blødninger i dette svangerskapet og det har alldri vært positivt før men denne gangen var det smertefri blødning når du har vanlig sa får du sinnsyke mens smerter ikke til og missforstå kjennes ut som om allt vrenger seg jeg fikk første ul. denne gangen i uke 6+4 og da så vi hjerte slå. hadde jeg vært deg hadde jeg tatt ul. så er du sikker ser du hjerte slå er det 96% sjangse for at allt går bra :nikker: lykke til krysser allt jeg har for deg. kos kos

sølvi
19-12-2004, 09:34
ang blod,jeg har også blødd flere ganger og har hvert til sjekk hver gang og alt er helt fint.

det er 30-40% som bør i svangerskapet.
det er faktisk også normalt og blø litt på den tiden som kroppen egentlig skulle hatt mensen,det er ikke mens men en reaksjon eller gammel vane av kroppen som kommer hver 4 uke ca.derfor er det mange som blør i begynnelsen.

men som alle sier,hvis du ikke har smerter er nå det et godt tegn.
legen kan se hjertet etter uke 6 på innvendig ul.

uansett så er det veldig anstrengende og blø i svangerskapet,jeg klarer ikke nyte det fult ut liksom og er stadig redd for å miste,selv om alle (leger) sier at dette går så bra så,og at babyen er perfekt:)

så kunsten er å roe seg ned og tenke positive tanker.

lykke til da.

Dríva
30-12-2004, 22:05
Hei igjen,

til de som måtte lure, så var den blødninga jeg hadde helt ufarlig. Takk for svar og trøst! Siden sist ultralyd har jeg vært "travel" med å kose meg - har virkelig nyte jula og benytta familiesammenkomstene til å fortelle den gode nyheten. Det har vært stas! :klem:
Søvnbehovet er relativt stort - sov 13 timer forrige natta, og var ikke en gang normalt groggy da jeg våkna, bare normalt utsove. Er spent på å begynne jobb igjen, og tror det blir mye sofasløving på kveldene..

Håper dere også har nyte jula og det den bringer med seg. :nikker: