PDA

Vis full versjon : Ikke enda..

Litago
19-08-2002, 18:25
Tenker jeg må vente enda en stund jeg. Fikk akkurat vite at jobben henger i en tynn tråd, men vi skal få vite hvem som må gå i løpet av September. Ikke pokker om jeg forteller til noen at jeg skal ut i permisjon igjen før jeg vet hvordan det går med jobben.
Så jeg tviholder på hemligheten til jobben er avklart.

Litago 11+3

Tidl. bruker
19-08-2002, 22:33
Jeg forstår deg vedlig godt. For jeg ville også vært reddvfor å si det hvis det var slik:( . Har ikke sakt det selv på jobben, men er fordi jeg ikke har lyst. Siden jeg sliter slik med blødniger, Tenkt å vente til er ca 3 1/2-4 mnd. på vei. Er sykemdlt.
Er nå 11+6

Marianne28
20-08-2002, 11:41
Er det ikke dumt og ikke si noe på jobben, hvis du vet at noen må gå? Jeg trodde at arbeidsgiveren ikke kan gjøre noe med din jobb hvis han var informert om at du er gravid?? Mulig jeg tar feil. Men jeg ville heller ha tenkt at det er bedre og si det slik at jeg ikke mister jobben. Grusomt hvis du mister jobben nå som du er gravid er det ikke??

Ønsker deg lykke til uansett

Maz
20-08-2002, 13:14
Jeg ville ha sjekket med noen som kan loven jeg.

Tror det er slik at du ikke kan sies opp pga graviditet og dersom du blir sagt opp som del av masseoppsigelser så kan dette påklages og i såfall skal det legges til grunn at graviditeten er årsak. Arbeidsgiver må da bevise at dette ikke er del av beslutningsgrunnlaget. Dette er veldig vanskelig for dem å bevise.

Tror en arbeidsgiver ville være redd for å røre deg om de viste du var gravid. Du kan bli veldig dyr å bli kvitt. Arbeidsgiver får nesten bestandig saksomkostninger ved en sak, og ikke minst veldig ubehagelig med en slik sak.

Bare du vet hvor proff arbeidsgiveren din er og om du ville våge å gå til sak (kan påvirke ryktet ditt).

En annen ting som kan tale til fordel av det å fortelle nå er at om du overlever nedskjæring og så forteller om graviditeten, vil du kunne bli oppfattet som å ha "lurt" dem. Ønsker du å fortsette i bedriften etter permisjon så er dette noe du bør vurdere.

Litago
20-08-2002, 17:08
Jeg forventer egentlig at jeg mister jobben, men jeg vil ikke miste den fordi jeg er gravid. Dersom jeg mister jobben skal det være fordi at de ikke har bruk for min kompetanse.
Vet at det er litt spesielle regler når det gjelder dette med graviditet og evt. sykemeldinger, jeg har derfor tatt kontakt med økonomiks rådgiver som vi har tilgang til for å få mere klarhet i dette.
Uansett har jeg jobb frem til jeg skal ut i permisjon, så det er ikke noe stort økonomisk problem før permisjonstiden er over.

Litago 11+4