PDA

Vis full versjon : Noen som har lyktes med fryseforsøk?

Elinblu
17-12-2004, 14:37
Hei!

Jeg lurte på om det er noen av dere som har lyktes med fryseforsøk. Og er det noen som vet hvor stor prosentdel av eggene som vanligvis overlever opptiningen? Takknemlig for svar!

Hilsen Elinblu

Tidl. bruker
17-12-2004, 15:25
Hei,
Venninnen min fikk en jente på fryseforsøket sitt (vi har aldri hatt muligheten til å forsøke det). Med de nye fryseteknikkene som brukes nå er det en ganske høy prosentandel av eggene som overlever opptiningen ca. 70-80%, du kan lese mer her: http://www.ivf.no/info/nedfr.htm

Masse lykke til med forsøket deres, håper dere lykkes snart for det er tøft å få den ene blendahvite testen etter den andre.

:klemme:

Elinblu
17-12-2004, 16:04
Tusen takk for svar, Anu!

Jeg spør først og fremst på vegne av ei venninne i denne omgang; hun har mange egg i fryseren. Sjøl går jeg nå på spray for å nedreguleres fram mot vårt 2. IVF-forsøk.

Eir
17-12-2004, 17:22
Hei!

Jeg lurte på om det er noen av dere som har lyktes med fryseforsøk. Og er det noen som vet hvor stor prosentdel av eggene som vanligvis overlever opptiningen? Takknemlig for svar!

Hilsen Elinblu
Hei Elinblu!
Tror jeg husker navnet ditt fra SG-sidene...(Jeg brukte navnet Damen den gangen). Og ja, jeg har lyktes med fryseforsøk :nikker: Helt fantastisk følelse etter så lang prøvetid. Har tilbakelagt et ordinært IVF-forsøk, så et mislykket fryseforsøk, så opererte jeg vekk en muskelknute fra livmor, os SÅ ENDELIG lyktes vi med fryseforsøk i september :gravid: Ganske rart å plutselig lykkes, når man nesten har akseptert at man ikke kan bli gravid. Jeg tror det nesten ikke enda heller...

Elinblu
17-12-2004, 23:16
Hei Damen/Eir!

Ja, jeg husker deg også fra SG. Utrolig flott at dere lyktes til slutt!

Makka
19-12-2004, 22:08
Hei!
Jeg lyktes og på fryseforsøk.
Hadde et mislykket vanlig forsøk og så full klaff på første fryseforsøk og venter nå :baby: :baby: .
Vet ikke % andelen på overleving ved fryseforsøk, men den er blitt rimelig stor etter hvert.

Lykke til!
:klem:

Elinblu
20-12-2004, 00:09
Så flott å høre, Makka! :klapp: Takk for svar, og lykke til. :klemme:

Lillenin
21-12-2004, 01:03
Hei!

Vi lyktes også med fryseforsøk. Hadde et ordinært forsøk først, som gikk galt. 8 egg ble satt i fryseren. Første fryseforsøk ble det tint opp to, begge overlevde og ble satt inn, men ingen festet seg. Andre fryseforsøk ble det tint opp tre, to overlevde og ble satt inn og ett egg har festet seg. Krysser alt for at det går bra de neste 6 mnd også.

Lykke til til deg og!

Elinblu
21-12-2004, 11:07
Takk for innspill, Lillenin! Fantastisk flott at det lyktes til slutt. Lykke til videre!

Penny
28-12-2004, 13:06
Hei! Jeg er gravid etter et fryseforsøk!! To egg ble tint opp og satt inn,ett festet seg,så vi venter endelig en :baby: i juni.Og to egg ligger i frysen til evt. senere søskenforsøk. Lykke til :klem: