PDA

Vis full versjon : Arbeidsgiver tilrettelegger for gravide, men sikrer studenter en trygg arbeidsplass??

Lillemei
19-08-2002, 20:01
Huff, nå bekymrer jeg meg fælt! Jeg skal i høst prøve å få gjort ferdig lab-arbeidet til hovedfagsoppgaven min, slik at jeg bare har skriving igjen når tassen kommer. Etter å ha undersøkt litt her og der og fått gode svar fra folk her inne, har jeg funnet ut at de stoffene og apparatene jeg skal bruke ikke medfører noen fare for bebin. MEN, i dag forsto jeg at jeg ikke har kontroll over hva andre driver med! Snakka med en på lab'en, og han fortalte at de innimellom måler radioaktivitet i ulike prøver, og for en stund siden målte de rundt i rommet og fant verdier som var en del høyere enn de burde være. De hadde ordnet opp i dette nå, men hvem vet om det kan skje igjen?? Radioaktivitet er jo ikke akkurat noe jeg bør utsette nurket mitt for!!:sint:
Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke lyst til å fortelle om graviditeten enda, men når jeg gjør det, har jeg da krav på at ting blir lagt til rette? Ser liksom for meg at jeg må utsette hele opplegget, og at de bare kommer til å synes at jeg har valgt et dårlig tidspunkt å bli gravid på. Tasse-pappa'n mener jeg bør stå på krava og kreve tilrettelegging, men kan jeg det? Vet ikke en gang hvem jeg skal henvende meg til for å få hjelp.
Er det noen som vet, eller som har vært i en lignende situasjon selv?
Bekymret hilsen fra Lillemei & tassen (9+4)