Vis full versjon : Kan dere kjenne forskjell på tvillingene?
Hei!
Lurer på om dere har "full kontroll" på begge tvillingene når det gjelder bevegelser? Hos meg kjenner jeg godt tvilling 2, tvilling 1 ligger dypt i bekkenet med kroppen mer eller mindre innenfor 2'ern. Kjenner masse sparking og magen deiser frem og tilbake til tider. Er bare noen ganger usikker på om tvilling 1 har det bra.... Hvem sine bein er det her osv. I perioder hikker de en masse, og da er det enkelt å kjenne hvem som er hvem, i dag derimot har de nesten ikke hikket i det hele tatt. Blir rimelig frustrert og stresset. Skal på kontroll i morgen og håper på å bli beroliget da.:)
Unni 37+4
Hei Unni:)
Vi er omtrendt like langt. Du ligger 4 dager foran meg.;)
Det er ikke så lett å kjenne forskjell på tv1 og tv2 lenger for meg heller. Det har nok sin årsak i at str. på dem begynner å bli stor tror jeg.
Jeg er enig med deg at når det er hikking på gang, så kjenner man lett hvem som er hvem. Slik opplever jeg det også;) Men når det gjelder armer og ben, så kan jeg også være i tvil.
Det hender jeg også føler at den ene nok har vært litt stille en dag. Da dytter jeg litt på den det gjelder og snakker med henne. Da får jeg så og si alltid respons. Enten med en gang eller etter en liten stund. Det er forundelig, men slår ikke feil. Har du forsøkt det?
Ellers tipper jeg at det er bra med tvillingene fordi om man synes det er litt stille iblandt. De hviler seg innimellom. Det er helt normalt - men litt bevegelse hver dag skal man jo kjenne. Er du i tvil, så ta kontakt med føden og forklar din engstelse. Du får nok nok god hjelp om du gjør det! ;)
Lykke til med dagene som er igjen. Hvor lenge skal du gå forresten? På det sykehuset jeg hører til, så setter de igang fødsel etter uke 38. Men det er jo litt forskjell på praksis de forskjellige steder...
Lykke til!
Kontrollen i dag gikk kjempefint - unødig engstelse m.a.o.!:)
Anslår begge til å være ca 3kg og spreke og fine. Det ble bestilt igangsetting førstkommende mandag (26.) og de ikke har kommet innen den tid. GU viste nemlig at livmorhalsen var helt utslettet med åpning 1-2 cm. Er skikkelig fornøyd!!!!:klapp:
Stemmer det at du (Amor) skal ta keisersnitt? Når er datoen?
Uansett, lykke til til deg også!
Klem fra Unni (37+5)
Full kontroll har man vel ikke - begge mine ligger med hodet ned, men jeg ser tydelig magen bule når de setter rumpene utover - en på hver side av magen! Kan også kjenne spark fra armer og bein, men da er jeg mer usikker på hvem som er hvem.
Hikking - et kapittel for seg! Gutten har bare hikket noen få ganger, mens jenta hikker mer eller mindre hver dag! Det er visst vanlig med variasjon mellom babyer, men jeg lurte litt på det noen ganger!
Lykke til med igangsetting!
lotus, 33+6
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.