PDA

Vis full versjon : Elefantføtter(ødemer)

Brumleliten
25-12-2004, 12:36
Nå har det seg slik at jeg har fått ødemer i hender og føtter. Fingrene er grei, har hatt ødemer i et par uker men ikke så ille som nå og det kom så plutselig! Klumpføtter og hoven i anklene, får nesten ikke skoene på meg, og synes det er meget ubehagelig. Synes nesten det er litt skummelt. Tenkte om jeg kanskje kunne prøve å få tak i støttestrømper på apoteket og prøve å se om det hjelper noe.Noen som har erfaring med det?? Har lyst å ringe jordmor til uken, for har egentlig hatt ødem mellom 1-2 og nå plutselig er jeg sikkert oppe i 3+ om det går ant. Ikke har jeg spist salt mat heller.Er redd for svangerskapsforgiftning eller at det er noe annet. Med så mye vann i kroppen så har vekten og plutselig gått opp i løpet av bare et par dager. Ikke godt nei.

Brumleliten

Dani
25-12-2004, 16:38
Heisan!

Hovene ben er jo ganske vanlig på slutten sånn som du er nå. Dersom man i tillegg får mye protein i urinen + forhøyet blodtrykk kan dette være tegn på svangerskapsforgiftning. Men uansett er du jo så langt at det ikke skulle være noen krise om barnet må tas pga. svangerskapsforgiftning.

Jeg brukte støttestrømper på slutten av mitt svangerskap og syntes det var behagelig. Så det anbefaler jeg absolutt....

Lykke til!!!