Vis full versjon : Igangsetting
Lykkejenta
11-08-2002, 22:46
Hei!
Jeg skal igangsettes med gele om et par dager. Er det noen som vet om det som regel gir rier og hvor lang tid det tar før man begynner å kjenne noe til riene?
Noen som har erfaringer å dele med meg, så blir jeg takknemlig. Jeg er selv førstegangsfødende og gruer/gleder meg veldig.
Hilsen Krii T+15
:) :) Du skal på kur !!!
Jeg måtte få det pga. svangerskapsforgiftning med storebror, 10 dager før termin. Gelen som blir lagt inn er for å modne livmorhalsen og skal virke i ca. to timer..da må du ligge rett ut!
Deretter velges videre behandling etter hvor moden livmorhalsen er. Jeg fikk pitocin intravenøst for å starte rier når jeg hadde myk og tøyelig livmorhals på 1 cm. Det virket heller dårlig på meg, men etter noen timer uten videre rier tok de vannet, og da ble det fart på sakene ! Det var da 3 cm åpning.
Det som er kjedelig med en igangsatt fødsel er at du må overvåkes nøye...jeg lå reima fast rett og slett, med fosterovervåkning og intravenøs hele veien. MEN jeg hadde en rask fødsel til å være 1. gangsfødende og alt var overstått på 8 timer! Riene blir jo effektive når de settes i gang kunstig. Jeg trengte ikke mye mer medisiner når vannet var tatt, da gikk alt av seg selv.
Får håpe du føder før du trenger noe "kur" jeg håper jeg kan greie det selv denne gangen!
Lykke til i allefall !!!:klem:
Klem fra Susse og lillebass 21 uker
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.