PDA

Vis full versjon : Jeg er redd

Miro
19-08-2002, 21:28
- redd for at jeg skal bli en sånn mor som bare lar barnet mitt vasse i søppel og rot.

Jeg ser meg rundt her nå og ser at det burde ryddes. Jeg har en Ok energi til å gjøre det, men jeg gidder ikke. Det har ligget forsikringspapirer og regninger og flytet på stuebordet i snart 3 dager, har jeg ryddet det vekk, eller flyttet på det, neida, det ligger der enda.

Jeg skulle finne noe oppe i en krukke vi har med all slags mulig ting og tang, og tømte hele krukken utover kjøkkenbordet, det var på lørdag, jeg har ikke lagt ting og tang tilbake i krukken enda...:bonk:

Jeg vasket klær på fredag og hang det ut for tørk, det henger der ennå:???:

Sko ligger å flyter på soverommet (vi har inngang/utgang til tunet fra soverommet vårt), det bare ligger der og har gjort det i hvertfall 2 uker.. :gal2: Det ligger en pose midt på gulvet der som jeg ikke vet hva er, eller hva som er oppi fordi jeg ikke har undersøkt ennå.

I skapet som Minimiro har fått til å henge klær i, der ligger det fortsatt masse som er vårt, vintersko, sengetøy, en pose med ett eller annet. Sammen med klær til Minimiro. Jeg har måttet stue klærne hans sammen fordi det ikke er plass ennå, fordi jeg skulle har ryddet bort dette andre. Jeg sa for 1 uke siden at jeg skulle rydde der, men nei, har ikke gjort det ennå jeg..

Så hvorfor gidder jeg ikke å rydde?? Jeg vet jeg har vært ganske amøbe de siste ukene, ganske fraværende i "real life" liksom. Har vel ikke tenkt noe annet enn på hva som skal skje. Nå syns jeg at jeg begynner å bli bedre (har belaget meg på rundt 6-10 september som føde dato).

Jeg liker å ha det litt ryddig, jeg liker å ha det rent. Nå har gulvet på badet ikke vært vasket på 2 uker, toalettet, vasken og benken tok jeg forrige helg:uff: Og det skulle da vært tatt denne helgen.

Miromannen hjelper til han altså vanligvis, men han har hatt sinnsykt mye å gjøre på jobben disse siste 2 ukene (pga. sykdom og sånt), og han har vært så kake når han har kommet hjem. Jeg går da tross alt bare her. Jeg kunne jo ha tatt litt og litt, men jeg bare GIDDER IKKE:bonk:

Han støvsuget i går da, så det er jo støvsuget her i det minste:p

Kjøleskapet skulle ha vært ryddet for ting som har fått egne ben de siste dagene.... blæææhhh jeg gidder ikke:gal:

Ja, dere skjønner tegninga, jeg er rett og slett giddaslaus, jeg har energi men jeg er lat, lat, lat... Stakkars baby, jeg blir redd meg selv jeg. Hvordan skal jeg klare å bli en god mor da?? Bare la ting og tang skure og gå her liksom.. Klær flyter, bæsjebleier blir liggende å stinke, leker og tang snubler vi i... :uff:

Jeg håper det blir bedre. Det er jo bare å si til seg selv, NÅ, og så bare gjøre det.. Neiiiiiiiiii jeg gidder ikke nå, jeg venter til etterpå, eller til i morgen, eller....???!??!?!! HJELP, jeg trenger å sortere hjernen min litt jeg visst..:o

Er jeg alene med å være litt sånn??

Hilsen Miro:(

kokkemor
20-08-2002, 00:55
Hei
Har hatt det litt som deg:o :o i en periode.

Men er nå inne i en hyper stim,der alt skal ryddes , vaskes , kastes,strykes,bakes osv.:bonk: :bonk:

Til og med toalett mappa mi har vært i vaske maskinen.

Legger og bryn er straite

:gal2: :gal2:

men nå er jeg utslitt i varmen ,så nå skal jeg bare ligge og lukte på blommorna - slik som Ferdinand:klapp: :klapp:

Gravide er nok veldig ekstreme i sine handlinger.
Alt er nok LIKE normalt , får man tro:uff: :uff: :uff:

Så blåss i rotet ditt og ta deg heller en tur ut,eller gjør no annet som du har lyst til akkurat nå.
Du blir nok en helt perfekt mamma til ditt barn:baby:

Malinmor
20-08-2002, 01:02
Man blir jo litt lat av å være gravid da, men jeg kan love deg at når babyen kommer så får du det over deg at ting skal være iorden og at det skal være reint og ryddig rundt dere;) Og da har du sikkert mye mere energi til å rydde og ordne,nei Miro, bare kos deg du, du er jo gravid og da skal man kunen være litt på latsiden:)

Lykketil

:findag:

Mormona
20-08-2002, 11:32
Kjære deg :klem:

Vi har vel alle perioder hvor det er litt sånn....og nå har vi jo i tillegg så inmari god tid også....vi trenger jo strengt tatt ikke ha det strøkent til enhver tid. Tror det er sånn for de fleste som går ut i permisjon at vi har kanskje en liten tendens til å "glemme" at ting fortsatt må gjøres i hus og hjem......

Jeg har hatt og takk og lov kommet over en sånn periode som du prater om. Hadde den mens vi fortsatt drev og pusset opp....uansett hva jeg gjorde så var det jo like ille her hjemme så jeg orket ikke, gadd ikke til slutt. Men så ble vi jo plutselig ferdige her og da fikk jeg ånden over meg igjen.

Så jeg tror du skal ta det med ro, Miro....ting ordner seg etter hvert skal du se. Og det viktigste for lille Mirobabyen er at HAN er ren og pen og at mamma og pappa har det bra med hverandre og tar godt hånd om babyen sin. Ikke at det ligger forsikringspapirer på kjøkkenbordet ;)

Klem fra Mormona T-12

Vimsen
20-08-2002, 11:35
Kjære Miro !

Jeg skjønner jeg skjønner !:stakar:

HOs meg kalles det tiltaksløshet !!

har masse tid og endelig overskudd nok men jeg GIDDEr rett og slett ikke!

Satser på at sambo tar en tørn når jeg stikker på klinikken :lol:

Klemmer
Vimsen T-14

MetalMamma
20-08-2002, 12:07
Også så godt å få bekreftet at jeg ikke er alene... :lol:

Her har alt stått på stand by i de siste ukene, og idag da jeg sto opp smæla jeg stortåa mi så det SANG etter i sengestolpen fordi jeg snubla i alle posene med babyklær som ENDA ikke er vasket opp,- FORDI MAN HAR DA SÅ GOD TID!?! :uff:
Da måtte jeg si til meg selv at "NÅ, kjære du, nå MÅ du se å få gjort ting ferdig, så du ikke blir springende omkring som en hysterisk vaggendende pingvin her,de siste dagene!" :bonk:

Så her må det nok også bli andre boller.... ehh, jeg må bare finne igjen tiltakslysta, jeg óg.... :blush:
-Noen som har sett den....?! :lol:

Surrete morgenhilsener fra MetalMamma & Første-Knøtt :baby: , 35+4 :kry:

Miro
20-08-2002, 12:13
Heia:mervink: Etter at jeg skrev meldingen i går, så gikk jeg rett og vasket opp..hehehe. Da fikk jeg i det minste noe å skryte av da Miromannen kom hjem. Senere på kvelden stappet jeg alt som hadde vært i krukken opp i det igjen.. så jeg var litt flink:blush:

Hilsen Miro:)

Hanneh
20-08-2002, 13:05
Hallo Miro!
Kom å ta en is i dag istendenfor du:klapp: Mye lurerer synes jeg:blush:

Klem fra Hanneh som kjenner seg kanskje litt for godt igjen:kidoki:

Polyanna
20-08-2002, 15:31
Vil bare si at jeg kjenner meg godt igjen, og jeg har også bekymret meg for at jeg kommer til å bli en av disse mødrene hvis venninner skriver inn på Nybakt Mamma i innlegg av typen "min venninne lever i et grisehus" eller lignende......:o

Nå har vi en leilighet som er romslig og med gode systemer som gjør det lett å holde det sånn noenlunde, pluss at jeg er velsignet med en mann som rydder (Jippi!!) så det ser slett ikke så ille ut her som det burde gjort hvis jeg fikk som fortjent.....

Men jeg lurer litt på om jeg ubevisst utsetter ting litt også, sånn at jeg vil ha litt å gjøre helt frem til termin. Hvis jeg snudde meg rundt og tok meg sammen kunne alt vært klart her på en dag eller to, men nå sprer jeg det litt utover, da.... Dessuten er det ALTFOR fint vær! Nemlig!

Trøster meg med at det går over, jeg!:)