Vis full versjon : Stell av mor etter fødselen
Babyface
20-11-2002, 18:33
Jeg lurer litt på dette med å dusje og ordne seg etter fødselen. Hvor raskt orket dere å gjøre dette? Jeg innbilder meg at fødselen er en litt grisete affære :D og at det vil være deilig å stelle seg etterpå.
Jeg var oppe og gikk nesten med det samme de hadde fått ut morkaka. Ca en halv time etter selve fødselen. Da gikk jeg fra fødesenga og over i "min" seng. Orka ikke ligge mer. Jeg var i dusjen før det hadde gått to timer og da benytta jeg sjansen til å plante hendene i gulvet med strake knær :D Litt stolt av meg selv da, kan m,an vel si ;)
Vi ble oppfordret til å gå på do omtrent med en gang vi kom fra rekreasjonsrommet, og jeg benyttet anledningen til å dusje også. Deilig!!!! Et par timer etter fødselen var jeg nydusjet og ren.
jeg fødte kl 0240 på natten men orket ikke og dusje før morgenen etter.jeg var helt utslitt og synes det var hardt nok og stå i dusjen da. bena skalv som aspeløv.
Jeg gikk i dusjen nesten like etter fødselen begge gangene.
Det var skikkelig deilig. Eneste problemet jeg hadde var at det rant blod nedover lårene mine hele tiden, så jeg fikk liksom aldri tørket meg, ble bare stående å skylle og skylle. Til slutt fikk jeg et ekstra handkle å ha mellom bena mens jeg tørket meg, til jeg fikk tatt på bind.
Du får nok gå i dusjen straks du føler for det, uansett er det alltid noen i nærheten som passer på om du skulle svime av i dusjen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.