Vis full versjon : Sex etter fødselen
Babyface
20-11-2002, 19:38
Hvordan er egentlig sexlivet etter fødselen? Jeg har mareritt om dette, at jeg revner under fødselen og at at jeg dermed blir slapp nedentil. Og hvor raskt orker man egentlig å ha sex etter at vagina har blitt maltraktert?
Vagina blir ikke maltraktsert! Og om du revner eller blir klippet (hvilket jeg gjorde), så vokser det altså fint sammen.
Hemmeligheten ligger i knipeøvelser. Altid huske...ikke glemme :p
Har født to ganger før - første gangen måtte jeg sy masse - andre gangen var riftenen så små at jeg slapp å sy, men uansett - som Dana sier: Knipeøvelser, knipeøvelser, knipeøvelser...
Det BLIR mindre stramt der etter en fødsel (faktisk blir det mindre stramt om du hadde tatt keisersnitt!!! - leste jeg i går...), men med øvelsene har man kjempekontroll der nede :D
Hvor lang tid det tar varierer fra person til person. Vi prøvde oss ikke før det hadde gått ca. 3 uker, og da var det litt sårt - men ikke vondt! Jeg kjenner andre som har begynt før og atter andre som ikke har klart før etter mnd...
Tidligere bruker
22-11-2002, 15:39
Vi prøvde etter 2 uker, og det gikk fint. Litt ømt, men det gikk bra :p
DL 16+0
Lineamor
26-11-2002, 23:33
Jeg sydde noen få sting. På sykehuset fikk vi beskjed om å vente 6 uker med sex, men vi klarte ikke å vente fullt så lenge. Slet litt med ubehag (mener selv det må stamme fra der stingene var) men dette ga seg etter noen mnd (og det var ikke snakk om å kutte ut sexlivet pga dette ubehaget - så vondt var det ikke).
Nå er alt som før!
Cazandra
29-11-2002, 11:36
Jeg måtte sy en hel del og legen gjorde en øøørliten tabbe:p Sydde 1-2 sting for mye:eek: Plagen her var at jeg var for stram og når det i tillegg var ømt så var det GRUSOMT å ha sex. Jeg fikk en bedøvende salve slik at jeg/vi ;) kunne tøye for hånd! Først 7-8 mnd etter fødsel kunne JEG nyte sengekosen!
Men det er da sjelden at dette skjer da...heldigvis.
Åh... Man kan jo få hetta av dette.... Jeg må vel kanskje forberede mannen på at sånt kan skje. Det skal ikke være lettvint heller. Men pytt, vi har da resten av livet på å kose oss;)
TajMahal
08-12-2002, 22:01
Her er det veldig individuellt! min mann synes faktisk jeg var enda strammere etter jeg hadde født. Hadde knipet litt, men var ikke så veldig flink. Hvor elastisk man er der nede er veldig individuelt også. Legen sa jeg var veldig elastisk og fin :) det synes jeg var godt og høre etter å ha født. Spesiellt siden legen hadde praktisert i mange år...skulle snart pensjonere seg :)
Vi venter bestandig en måned (40dager) før vi har sex etter fødsel. Slik gjør vi muslimer. Om det kan ha noe og si, vet jeg ikke...
I alle fall synes jeg det er herlig og ha sex igjen med vanlig mage :D *gleder meg*
Lykke til!
Vi klarte ikke å vente lenger enn 10 dager - og det var absolutt ikke vondt. Fikk to sting etter fødselen men kjente ingenting til det.
Det går helt sikkert bra, bare husk knipeøvelser.
Men jeg synes det er rart at så mange er raske til å ha sex igjen etter en fødsel, for det er p.g.a. infeksjonsfare man skal vente i 4-6 uker før man har sex igjen etter en fødsel.
Cazandra
07-01-2003, 12:19
Ingen fare med å ha sex rett etter barsel, så lenge man bruker kondom og er flink med underlivsvasken :)
det var da enda godt.....
vi ventet til etter 6-ukerskontrollen, tror jeg.i allefall, sexen ble mye bedre etter fødselen, faktisk!!!opplevde tin og tang jeg før ikke har gjort.....det går nok bra, skal du se!!1:p
10 dager var det vi holdt ut å vente. Dusjen var en lur plass:blush:. Det var litt ømt, men gikk seg fort til. Synes fremdeles jeg er mer følsom etter fødselen... Var plaga med at jeg var tørr mans jeg amma, men en god glidekrem ordna jo det.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.