Vis full versjon : når blir testen negativ.. er det mulig at....
jeg er gravid selv om den er negativ? vet at testen ikke slår ut som positiv etter en stund, men hvor langt inn i svangerskapet er det????:gal2:
Jeg testet negativt den dagen jeg ventet mensen. Så testet jeg ikke igjen før jeg var 6 dager over tiden, da var den positiv :D.
Andre har sikkert testet negativt senere enn meg også!
Lavendel
20-08-2002, 00:16
Hm..Når jeg ventet Julyane så testet jeg et par dager før jeg ventet mensen,og da kunne jeg ikke skimte en strek engang..:(
(Men jeg testet på kvelden,ikke om morningen som anbefalt..)
Så testet jeg dagen etterpå,og da testet jeg om morningen :D Og da kom det frem to blå streker,men den ene var litt svak..
Så testet jeg igjen dagen jeg ventet mensen,og da var streken som var svak,blitt myyyyyye sterkere :D
Lykke til!
det er over 2 mnd siden sist mens, men en test blir negativ hvis man tester sent i svangerskapet.. noe med anntall hormoner...
Tidl. bruker
20-08-2002, 00:27
Første testen viste neativt på meg, en testen jeg tok en uke etter uteblitt mens viste positivt.
Tidl. bruker
20-08-2002, 00:43
.....
Jeg testet ikke positivt før 12 dager etter forventet mens. Hadde da tatt 2 negative tester før. Så det er håp så lenge ikke mensen kommer :)
Lykke til
HVorfor ikke gå til lege å få det bekrefta en gang fpr alle ?
Lykke til :stakar:
Klem
Vimsen T-14
Ja, støtter opp om Vimsen her. Gå til lege å ta en blodprøve, den vil iallefall avkrefte/bekrefte evt. gravidititet når du ikke har hatt mensen på 2 måneder. Dessuten, en test vil allikevell vise positiv. Den vil aldri vise negativ selv om hormonnivået går ned litt.
Miro:)
Pernille
20-08-2002, 12:43
hCG forsvinner ikke ut av kroppen før ETTER svangerskapet. Verdiene maksimerer seg ved uke 10-11 (da ligger de mellom 12 000-290 000 U/L). Deretter faller nivået til 1 000-60 000 U/L ved uke 20 og holder seg konstant på dette nivået frem til fødsel.
De aller fleste graviditetstester trenger ikke mer enn 20-50 U/L for å slå positivt ut.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.