Vis full versjon : hvor lenge bruker babyen...?
hvor lenge kan babyen være i en bagvogn, og når kan man gå over til en lettere trille??
Vi hadde ren bagvogn (Simo bagvogn) til Tassen i begynnelsen. Han er født i slutten av juni og vi kjøpte Tetonia Y2K til ham på salg i januar. Tror han begynte å bruke Teutoniaen i februar. Altså var han ca. 6 mnd. Da var han for lang til bagvognen. Nå er han en lang type, men rene bagvogner er og de største! Jeg husker at jeg hadde håpet at han skulle bruke bagvognen ut vinteren, men det gikk ikke. Han kunne ikke sitte selv da vi måtte bytte vogn og hadde egentlig ikke behov for å bytte enda.
Det kommer helt an på....
Hvor stor barnet er?
Når du føder på året?
Og det er stor forskjell på bager!
Dette er noe som varierer fra barn til barn. Mine unger har HATA å ligge i bag så vi har brukt det minimalt.
Turbo hylte i bag fra han var ca 4 uker. Jeg bar ham i bæresele og trilla vogna til han var 4 måneder. Da kunne han sitte uten støtte og vi gikk over til sportsvogn. Til Sprell benytta vi bag i 4-6 uker, men siden jeg hadde tvillingvogn begynte hun tidlig å ligge i sportsvogn. Dette fungerte yppelig for oss!
Denne gangen har jeg ikke bagvogn i det hele tatt. Vi går rett på tvillingvogn av typen GT Safari (http://www.barnevogna.no/index.php?LANG_CODE=NO&TYPE=page3&LEVEL=list&ID=3) og bruker Voksipose nå på vinteren, det luner nok selv på dager med mye vær :blunke:.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.