Vis full versjon : Tenk hvis...
... jeg ikke klarer å presse ut miniMiro selv?? Tenk hvis jeg faktisk ikke har krefter nok til at jeg klare å presse han ut. Dette er en av tingene jeg tenker mye på, og som jeg er mest redd for skal skje. Jeg er ikke redd for smertene. Jeg er faktisk mest redd for at jeg presser og presser, så skjer det ingenting. At jordmor sier: Nå kan du presse, press i vei, press på.. Så jeg presser og presser og jeg klarer rett og slett ikke presse ut babyen min...:( Det kan jo være at det skjer.:birth: Er det da de bruker tang eller sugekopp??
Hilsen Miro igjen som tenker på veldig mye rart i dag. T-13 er jeg også:)
Kjære Miro! :stakar:
Du har mange tanker om dagen nå. Ikke så rart egentlig. Du er veldig nærme en fødsel og da får man nok litt "premierenerver". Mange av oss her inne har nok fått merke det av og til i det siste og det vil nok bli mere i dagene som kommer.:leiseg:
Men dette klarer du!!!!! ER helt sikker jeg!!! De aller fleste opplever det som lystbetont når tiden kommer for at man kan få presse. :birth: De aller fleste får dette til så greit som bare det! Selvfølgelig er det forskjell på hvor lang tid man bruker, men det har noe med masse å gjøre. Ikke dine fødekrefter og fødelyst.
Skulle :baby: ikke komme ned og ut slik den lille skal, så får du hjelp. Man har muligheter for det. Man kan få veiledning på forskjellige fødsestillinger som kan hjelpe deg med å få den lille nedover i bekkenet og til sist kan man altså bruke tang eller sugekopp. Det går så fint atte!
Min nr. 1 ble tatt ut med tang til slutt og det føltes bare som en befrielse. Hun var så stor i hodet og jeg var redd og vegret meg for å presse. Vel, sånn var det - men det gikk fint!
Forsøkt å tenke gode tanker nå og ha troen på at du vil finne krefter og få lyst til å presse ut barnet når du en vakker dag nå opplever at tiden er inne:)
Det vil gå bra vennen!!! ;)
Mirovennen :)
Dette kommer til å gå så bra og du kommer til å være kjempeflink når det hele setter igang. Tror det er helt normalt å tenke sånn du gjør nå som ting nærmer seg.
Det som nå står igjen er jo nettopp dette samarbeidet mellom mor og barn, men merk deg det at det faktisk er et samarbeid. Den lille har en jobb å gjøre også. Det er ikke alltid mors mangel på styrke til å presse som gjør at de bruker sugekopp eller tang...noen ganger er det babyen som ikke er helt med ;)
Vi tar det som det kommer, Miro....kan jo ikke gjøre noe annet heller. Sannsynligvis så blir vi overveldet av disse urkreftene folk snakker om....eller kanskje babyen bare plopper ut av oss akkurat som Sprett så flott beskrev det "som en stor promp" ;)
Jeg er sikker på at du i alle fall ikke kommer til å mangle styrke eller vilje til å få den lille ut :)
klem fra Mormona T-12
Miro-kjære
jeg vet jeg vet !!
Skummelt
Satser på at de snitter meg opp jeg om jeg gir helt opp :lol:
Masse klemmer
Vimsen T-14
Polyanna
20-08-2002, 15:40
Hei Miro!
For det første så har de jo kriseløsninger, da, som tang og sugekopp. For det andre så vil hele kroppen din og alle instinkter være innstilt på å presse. For det tredje, (og dette er min trøst): Tenk på alle de pinglene, pysene, halvkrøplingene, folk i elendig form, folk med sykdommer, folk som alltid er negative og depressive... osv. som har klart det før!!! Når alle de klarer det, så skal da fanken meg jeg også klare det!! (Ja, jeg vet at dette er en arrogant og ufyselig måte å tenke på, men det hjelper:p )
Klemz,
Hei miro:)
Tenker litt sånn selv i flekkene..men jeg har desværre ingen gode råd til deg:uff: Men synes nå Polyannas forslag til tenking var kjempebra:klapp: Tror det funker også faktisk;) Og krysser fingrene for deg at...men tror uansett at du klarer deg Fin-fint
:cool:
Wanja35+3:findag:
Elisabeth
21-08-2002, 14:06
Dette skjedde for meg forrige gang, årsaken til det var mange:
Jeg var totalt utslitt, fått en elendig epidural som bare tok pressriene mine (ikke lett å presse ut en 4 kg baby på bare ren vilje), ble lagt i en fødeseng med bena opp (som for 50 år siden) og en jordmor som jeg overhode ikke likte!!!
Min oppskrift denne gangen er (har til og med skrevet ønskebrev til føden):
Helst ikke epidural eller noe som tar pressriene, maks utnyttelse av tyngdekraften (ser for meg fødekrakk), og ut med jordmora hvis jeg ikke liker henne (det er tross alt min fødsel så det får jordmora bare tåle...)
Ved min forrige fødsel ble Mari tatt med vakum og det var helt ok det!! Jeg var da kommet til et stadie der jeg kunne godt med på alt bare for å få ut barnet!!
Fikk bedøvelse og ble klippet litt (3 sting etterpå), så det hele var veldig greit!
Og det beste av alt barnet kom fort ut!!
Håper ikke dette skremte deg!! Det jeg ville fram til var at uansett så kommer barnet ut, og som regel uten problemer!!
En må bare ikke kjempe mot og utnytte tyngdekraften hvis en kan!!
Ha en fin dag!!
Klem fra Elisabeth og lille Aslak (35+2)
kokkemor
21-08-2002, 14:10
Kjære deg
Dette klarer du helt sikkert med glans.:klapp:
Legen hadde helt sikkert fortalt deg om du hadde vært for trang i bekkenet.
Man er jo kvinne for pokker !!!
Tenk heller på at nå er det ikke så lenge til du får hilse på
:baby: din.
det er mye kulere tanke....syns jeg.
Masse hilsen kokkemor og:baby:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.