PDA

Vis full versjon : Til dere som har tatt keisersnitt tidligere.

Junita
21-11-2002, 13:41
Jeg lurer på hvor lang tid det tok etter keisersnittet før dere følte dere noenlunde som vanlig igjen? Jeg har nemlig planer om å reise til familien i jula. Det er ca. 14 dager etter keisersnittet. Dersom vi kjører, er reisetiden ca.10-12 timer (mange ferger underveis). Jeg har helst lyst å slippe å fly, men hva mener dere? Tror dere jeg er i stand til å reise så langt så kort tid etter keisersnittet? :???: Hvilken reisemåte er den beste for :baby: ?

Takker for alle svar :klapp:

Junita 37+2
K-15

:findag:

Malinmor
21-11-2002, 13:52
Heisann!:)

Jeg tok keisersnitt 18 oktober og følte meg fin sånn 4-5 dager etter snittet. men etter litt over ei uke kom det litt tilbake med at jeg følte meg VELDIG mørbanket i magen:uff: Og det var vondt:( Men det gikk over etter ca 2 dager igjen. Men mange føler seg ikek fin og bra igjen før det har gått både 6 og 7 uker etter snittet og det er veldig individuelt, og man kan jo være uheldig og få infeksjon og da ter det nok litt lengere tid å komem seg på og lengere tid på sykehuset. jeg var på shopping den dagen jeg kom hjem fra sykehuset og det var 4 dager etter inngrepet.......Jeg har vert veldig heldig med snittet mitt og angrer ikke i det hele tatt. Det er jo så masse skremsels historier om netopp k-snitt, men for de fleste så går det fint og man slipper unna både infeksjoner m.m:) Det beste for babyen er vel å fly, det tar kortest tid:) Eller så vil jeg anbefale bil istedenfor tog, da har dere muligheten til å bestemme selv hvor lang tid dere vil bruke på turen og legge inn masse stopp for amming m.m:) Hvis dere skal reise langt, vil jeg anbefale deg å bruke bag m sikkerhetsnetting, da det ikke er så bra med bilstol på lange turer når babyen er så liten:baby:

Husk at man ikke skal bære tungere enn babyen du føder etter k-snittet.

Lykketil med k-snittet og fødselen din:stakar:

Gretchen
21-11-2002, 14:13
Har dessverre ikke noe råd å gi, er bare nysjerrig siden jeg kommer til å ta keisersnitt selv
Gretchen 12+3 ;)

Løvelasken
21-11-2002, 19:36
Heisann,

Jeg tok ufrivillig keisersnitt og hadde store problemer nesten i to mnd.:uff:
De hadde kuttet et par nerver og sydd igjen magemusklene mine for stramt ( unnskyld detaljer):uff:
Jeg har enda ikke noen følelser i "pølsa" mi, men legen sier at det blir bedre, jeg må bare ha tålmodighet.