Vis full versjon : Sex setter i gang fødselen?
Jeg har lest at sex setter igang fødselen? Det er spermen som har skyld i det? Eller hva?
Men vi har jo sex hele svangerskapet regner jeg med.. uten kondom, så det kommer jo sperm inn hver gang.... :flau:
Kan det da sette i gang fødselen kjempetidlig, eller??
Sex setter kun igang fødselen om livmormunnen er moden!
BentZa18
09-01-2005, 19:51
Sex kan sette igang fødselen,ja..Det er nemlig det samme "stoffet" i spermien som det er i pillene man får på sykehuset som skal sette igang fødselen!
Jeg fikk beskjed av jordmor at jeg ikke skulle ha sex før nyttårsaften,med mindre jeg ville ha et -04 barn! (Har termin februar!)
Man må være ganske så moden for at spermen skal sette i gang fødselen, hvertfall så må nok jeg det.
Sex hjalp ikke flere dager over terminen forrige gang og det har ikke fått ut noe unge til nå denne gangen heller.
Jeg var hos jordmoren om onsdagen, altså 4 dager siden, da fikk jeg beskjed om at jeg var moden og tøyelig og at jeg hadde 1-2 cm åpning, før hun røsket i meg. Jeg har hatt sex flere ganger etter onsdagen, men jeg er tydeligvis ikke moden nok eller så er det ikke nok fart i sakene til mannen. :rødme:
Ojoj.. er det virkelig sant.. trodde det bare var en myte jeg!!
Da er det bare å hoppe i senga da :sengekos:
Tvilling
11-01-2005, 01:23
Ojoj.. er det virkelig sant.. trodde det bare var en myte jeg!!
Da er det bare å hoppe i senga da :sengekos:
http://smileys.smileycentral.com/cat/23/23_28_109.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxdm232)
Når man er moden kan sperm sette igang fødselen ja :nikker:
Jeg hadde 3-4cm åpning og var moden, hadde sex kvelden og på morningen våknet jeg av rier - 4 timer senere ble lillegutt født :heia:
Så jeg velger å tro at det hadde noe med saken å gjøre kanskje ???
Sex kan sette igang fødselen,ja..Det er nemlig det samme "stoffet" i spermien som det er i pillene man får på sykehuset som skal sette igang fødselen!
Men da lurer jeg litt på... er det ikke slik at man får mye vondere rier om fødselen blir igangsatt? Og om det er tilfelle, vil det bli tilsvarende om fødselen blir satt i gang pga sex?
Men da lurer jeg litt på... er det ikke slik at man får mye vondere rier om fødselen blir igangsatt? Og om det er tilfelle, vil det bli tilsvarende om fødselen blir satt i gang pga sex?
Akkurat det tror jeg varierer fra person til person. Jeg ble ikke satt igang og jeg hadde vannvittige vonde rier, veldig lenge( 27timer). Så jeg tror neppe du skal være redd for å ha sex på slutten av svangerskapet! Den modningen som sæden gjør kan være nyttig og gjøre fødselen lettere sies det( av de som har forsket på dette..)...
Stoffet i sæden, prostaglandin, er først effektivt når kroppen ellers er klar til å føde. Det som ofte gir en mer smertefull fødsel ved igangsetting er ofte et annet hormon, oxytocin, som virker riestimulerende. Store mengder hormoner av begge typer kan også få ting til å gå for fort, men om jeg husker tallene til min farmasistuderende venninne riktig må man i så fall ha sex med cirka fem store menn på en halvtime - tror ikke det er aktuelt for så mange av oss?
Store mengder hormoner av begge typer kan også få ting til å gå for fort, men om jeg husker tallene til min farmasistuderende venninne riktig må man i så fall ha sex med cirka fem store menn på en halvtime - tror ikke det er aktuelt for så mange av oss?:knegg: tror det er lite aktuellt for de fleste av oss ja
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.