PDA

Vis full versjon : Armband mot kvalme??

MTH
07-01-2005, 18:49
Noen som kan fortelle meg om det og hvor jeg får tak i det ....?
Er fryktelig kvalm... :kvalm:

Tidl. bruker
07-01-2005, 18:53
På apotek og Vita-butikker, har jeg hørt!

Halkatla
07-01-2005, 18:53
Du kan godt få mine. De hjalp ikke på meg.

MTH
07-01-2005, 18:58
Gjorde de ikke? Men hva er det egentlig??
Send meg en PM hvis du vil bli kvitt dem da ...;)

Stine-mor
07-01-2005, 19:12
Venninnen min var veldig fornøyd med sine. Hun sier at det har noe med hvor langt "inne" kvalmepunktene dine er.
Så jeg svei av 250 kr, men fikk ingen virkning av de.

Armbåndene ser ut som svettebånd, men plastikk-kuler som skal presse på et punkt på innsiden av håndleddet.

Forresten så prøvde venninnen til mamma disse da hun skulle på Kiehl-tur. Hun pleier å ligge langflat av sjøsyke.
Hun var oppegående hele turen.

Tidl. bruker
07-01-2005, 19:45
de hjalp meg uten de så hadde jeg ikke overlevd de værste uken med kvalme selv om jeg var plaga i 9 mnd med kvalme..:snill:

Flying Biscuit
07-01-2005, 20:25
Jeg har brukt sånne armbånd siden jeg var liten og plaga med bilsyke. Hadde de på meg nærmest konstant i kvalme-månedene. Ingen tvil om at de hjalp meg.
Apotek og helsekost (kanskje ikke alle) fører sånt. Kanskje sånne butikker med sykepleieartikler også.
Tror du jeg har het "Sea-band" (som om de kun var til båtbruk). Fant bilde av de på denne nettsiden; http://www.sea-band.com/UK/uk_seaband.htm

maja03
07-01-2005, 22:26
Vet ikke helt om mine hjalp. Men jeg syns hvertfall de var inmari trange. Finnes bare i e strl. og hvis man da er litt bred over håndleddet blir d ubehagelig. Jeg kjøpte dem forøvrig på helsekosten for 150 kroner.

MTH
08-01-2005, 13:52
Da har snille Halkatla vært her med sine :klemme: så da er det bare å håpe at de fungerer..... :ber:

Halkatla
08-01-2005, 16:15
Du kommer til å få ei jente, MTH...... :blunke:

MTH
09-01-2005, 10:55
Du kommer til å få ei jente, MTH...... :blunke:

Hehe...det sier alle ja .... Første sv.skapet av 3 jeg er kvalm.... :kvalm: Så man vet jo aldrig. Har 2 gutter fra før.....

Ang. armbåndene....I går når jeg tok de på kjennte jeg ingen forskjell.... :dåne: Jeg ble så dårlig så jeg kastet opp, men etterpå var jeg i så fin form at jeg fikk i meg en del mat til og med :shock: . I morrest ble jeg og fryktelig kvalm , har tatt de på nå og føler meg faktisk litt bedre, er fortsatt litt kvalm hvis jeg anstrenger meg , men ikke like mye.
Håper på at det er en reaktion på båndene. Og at de kanskje vil funke ennå bedre..;) Kan jo ha satt dem litt feil og ....

Tidl. bruker
10-01-2005, 03:10
har du prøvd å kjøpe en boks med bare b- vitaminer, spiste 3 sånne vitaminer 2 ganger daglig og det hjalp også..
og overskuddet av b- vitaminer skylles ut i urinen . :klem:

MTH
10-01-2005, 10:27
har du prøvd å kjøpe en boks med bare b- vitaminer, spiste 3 sånne vitaminer 2 ganger daglig og det hjalp også..
og overskuddet av b- vitaminer skylles ut i urinen . :klem:

Nei, det har jeg ikke prøvd, takk for tipset.

I går morgest var jeg fryktelig kvalm igjen....tok på armbåndene og følte at det hjalp etter en stund. Om det er noe jeg inbiller meg eller ikke vet jeg ikke helt men .....var værtfall helt fin i formen i hele går dag/ettermiddag og kveld :hyper: Hadde armbåndene på hele tiden. Tok de av i går kveld før jeg la meg og var kvalm igjen i morgest :kvalm:
Har tatt de på igjen nå og fått i meg litt mat så jeg håper det blir bedre igjen.

Dere som har brukt disse....kan det være sånn at det tar en stund før de virker? Kan reaksjonen øke gradvis utover dagen? :vetikke:
Det står jo at de skal virke etter et par minutter , men jeg synes det tar lenger tid.