PDA

Vis full versjon : Mens termin,egen termin og UL termin.

Unregistered
21-11-2002, 17:54
Hvordan er de i forhold tl hverandre hos dere??

Dere som har født før:Når kom bebisen?
Alle:Hvilken termin mener dere stemmer?

Mariel
21-11-2002, 22:24
Min egen termin, og menstermin er den 29 November, og jeg tror den stemmer best.
ul-terminen ble satt til den 5 desember. Så det er jo ikke mer en 6 dagers forskjell da!

Heiko
22-11-2002, 07:23
Jeg tror menstermin stemmer mest , ut fra når jeg mener befrukningen skjedde!

Maz
22-11-2002, 08:21
En dag forskjell nå så det stemmer jo.

Men jeg ble flyttet en uke først og det kunne ikke stemme. Det stemte heller ikke med to tidlige UL.

Da dette skjedde siste jeg var gravid og jeg da utviklet HELLP syndrom ble jeg hørt når jeg ble redd. Overlegen tok med papirer fra ordinær UL og de to tidlige UL og fikk en ekspert til å se på dem. Resultatet var at jeg fikk tilbake terminen.

Hvorfor jo på ordinær UL så baserer de seg ensidig på hodemålet. Dette kan være litt avhengig av hodeform, og i uke 20 som min ordinære UL var kan individuelle former ha påvirket. De andre målene stemte helt med det to tidlige UL'ene.

At UL i uke 12 var utført av deres beste lege hjalp sikket litt til at eksperten på dette ikke trodde det kunne være målefeil der.

Vekstkontroler i ettertid viser at hodet ligger 1-2 mm etter men vokser helt som det skal, mens resten av målene ligger rett på kurven.

Tidligere bruker
22-11-2002, 10:04
Jeg har født før, og her er terminene:

Nr. 1:
legetermin : 11 februar
UL termin: 15 februar
Født: 18 februar

Nr 2:
Legetermin: 18 november
UL termin: 29 november
Født: 5 desember

Nr 3:
Legetermin: 18 juli
UL termin: 14 juli
Født: 18 juli

Nr 4:
Legetermin: 12 april
UL termin: 5 april
Født: 5 april

DL 16+0

I am
22-11-2002, 10:35
Mens-termin, egen termin og tidlig ul samt SF-mål tilsier 18. april, mens ordinær UL sier 25. april. Dette kan ikke stemme, for da testet jeg positivt på 2+4! :???: Jeg kommer til å ta en ekstra ul privat for sikkerhets skyld, jeg.

Klem

Børdy
23-11-2002, 21:54
Mens-termin er 11.mars, og ul-termin er 20.mars. Tror ikke at ul-t. stemmer i det hele tatt, da ville jeg testet positivt da jeg var 2+3.

Dessuten hadde jeg to ul, og den første gangen i uke 19, satte legen terminen til 24.mars, på den andre ul i uke 21 hadde fosteret hatt "storvekst" og tatt inn fire dager... Dersom jeg hadde hatt en ul i uke 23 også, ville jeg kanske fått termin ytterligere fire dager tidligere? Og så videre...

De to forrige gangene stemte fødselsdatoene best med mens-terminene.

camvik76
24-11-2002, 05:01
Med foerstemann hadde jeg 9 juli som menstermin og 26 juli som ul termin, men vesla kom den 6 juli.

Denne gangen har jeg menstermin den 27 januar og ul termin den 30 januar, saa det kan faktisk vaere begge dagene siden jeg kun hadde sex to ganger denne tiden.