Vis full versjon : Fest i går
Vil bare si at jeg har vært røykfri i 3 uker, det tok noen dager etter positivt gravtest, men nå går det veldig bra! Var på fest i går der jeg drakk Cola, satt mellom to røykere og syntes egentlig røyken ikke var så fristende. :klapp: Men i dag er jeg røyksugen..
Det er egentlig ikke noe problem å slutte når en har så god grunn til å slutte!!
Hvordan har dere andre det?
8+1
Tidl. bruker
11-08-2002, 23:35
Så flink du er! Lykke til videre ! :)
Jeg har ikke tatt en røyk siden januar og har faktisk ikke vært noe særlig røyksugen i det hele tatt :klapp: Er kjempefornøyd med meg selv. Håper bare at jeg aldri begynner å røyke igjen nå som jeg har vært så flink så lenge :findag:
Hei....
Tok min siste sigg den dagen jeg fikk greie på at jeg var gravid, og har ikke tatt et drag siden...
Ille stolt av meg selv!!!!!
Hilsen tjorvn og knøttet(15+3)
Gratulerer som ikke-røyker :klapp:
Det er nok ganske vanlig å være røyksugen med jevne mellomrom. Men heldigvis så er det jo ikke lange periodene om gangen, og det går jo over:)
Jeg sluttet brått den dagen jeg fikk 2 blå (oktober 2000). Røkte ikke mer iløpet av svangerskapet, men var ganske røyksjuk innimellom.
Nå etter at Ole har vokst til - og jeg har vært på fest :fest: så har jeg blitt festrøyker :blush: Og det går faktisk bra, jeg røyker kun når jeg er ute, og det er jo ikke så ofte.
Men som en gulrot til meg selv når jeg var gravid og røyksjuk så satte jeg frister. Jeg lovte meg selv at jeg skulle unne meg en røyk julaften. Men julaften kom og gilkk uten at jeg røkte. Og sånn fortsatte jeg de gangene røyksuget var som verst; jeg gav meg selv lovnader om røyk engang i framtiden :D
Tror litt av kunsten er å tenke at røykekuttet ikke er for alltid, da blir det så uoverkommelig liksom.
Men du er kjempeflink.
Lykke til videere:)
Gratulerer så mye med røyke stopp. Stå på, suget vil komme å gå, prøv å tenk på noe annet, tygg evnt. tyggis.
Har ikke tatt en røyk siden desember i fjor. Men må nok innrømme at jeg til tider er fortsatt sugen.
Heldigvis har mannen sluttet også nå, så jeg håper jeg klarer å holde meg unna også etter at bebisen er kommet ut.
Det er da det skal holde hardt. Kanskje jeg klarer å bli festrøyker, men det har jeg prøvd før, og det skled helt ut. Hadde fest hver dag, jeg. Det er alltid noe som må feires.
Nei, får prøve å holde meg helt unna etterpå.
Lykke til videre.
T-12
Så flink du er :klapp:
Jeg har ikke røyt siden 6.mai. Jeg snek til meg en sigarett en gang og var fast bestemt pøå at den skulle jeg smugrøyke.. det fristet slik. Etter 2 trekk kastet jeg den, det var ikke noe godt og jeg fikk kjempe dårlig samvittighet.
Nå når jeg kjenner liv kunne det ikke fallt meg inn. Stakkars Minien/Minia.
Det eneste som frister til tider er hvis noen legger en brun Barclay pakke på bordet. DEN ER SÅÅÅÅ GOD!! Men jeg klarer å holde meg.
Stå på videre alle sammen!!! :findag:
Må innrømme at første svangerskap røkte eg.
Men når hun kom ut glemte eg det ut og slutta faktisk ufrivillig!!!!!! ( Eg røkte ikke mer en toppen 3 til dagen heller da ikke altid det helller )
Nå har eg holdt meg i nesten 9 mnd og er mega fornøyd!!
Synes at dere er flinke !! :klapp:
Dere fortjener honnør alle som en , for det er lettere sagt enn gjort å kutte røyken slik. Jeg var veldig motivert , og klarte det heldigvis da vi fikk 2 blå. Var så kvalm i begynnelsen at det bød meg imot med sigaretter, og det hjalp jo på ! (Nå prøver samboer å slutte også, med plaster og greier, men han VIL ,iallefall ! )
Jeg tror nok ikke at jeg har tatt min siste blås, men håper på at
jeg kan være en "lykkelig fest-røyker" og holde meg til det etter fødselen .
Jeg har røyket i over 15 år, og var innstilt på at det skulle bli "tøft"å slutte. Og i festlige lag ER det litt kjedelig å sitte og suge på "totten , jeg innrømmer det,men det ER jo bare en kort periode i livet en går svanger,da..
(Og det er litt moro å kunne vise de pessimistene som sa at
"du klarer det aldri" også...) :)
Stå på , jenter ! KLEM !
MetalMamma
19-08-2002, 05:33
For å dra statistikken her inne LITT ned, så slutta ikke jeg 100% før jeg var i uke 30.
Var også fast bestemt på at "den dagen jeg blir gravid, DA..." men det viste seg å ikke være fullt så enkelt som jeg trodde...
Kutta ned fra 20 sig. om dagen (i de siste 10 åra), til 1-2 med en gang jeg testa positivt (kasta opp konstant fra jeg var 10-12 dager på vei, til godt og vel 4 mnd.), så LITT stolt syntes jeg at jeg hadde lov til å være!
Og selv om det føltes forferdelig å røyke når du vet at du går med den lille i magen, blir det enda verre når du går og gi deg selv dårlig samvittighet for det! Så IKKE gjør det!
Jeg klarte altså ikke å legge fra meg de siste 2 røyk HELT før drøyt en mnd. siden, men jeg nekter å gå å dvele ved det. Jeg velger heller å se fremover, og å være stolt av meg selv for at jeg faktisk HAR KLART DET!
Masse oppmuntrende vibber fra MetalMamma 35+2
Ettersom jeg startet denne tråden ville jeg bare si at det fortsatt går bra med meg!
Hadde en mindre krise i lørdags, da vi hadde middag her med to gode venner som røyker. Mannen min sluttet samtidlig med meg, men var ute og "smugrøykte" den kvelden. Da ble jeg veeeeeeeldig sugen, men jeg klarte det!!! :klapp:
Hei Tulla....
Kjempebravo til deg, og en liten fy skamme seg til sambon....
Jeg er kjempeheldig, min kjæreste er nemlig ikke-røyker, og det har gjort det hele mye lettere for meg...
ellers har mye av motiveringa mi bestått i at de fleste av mine venner ikke klarte å slutte å røyke da de ble gravide..
Jeg bestemte meg for at så svak som dem, det skulle i allefall ikke jeg være...I dag kan jeg gå med hodet hevet høyt, og være stolt av meg selv..(thi-hi)
Jge har nemlig venninner som er veldig målbevisste når det gjelder masse annet rart,men røykesluttet takla de ikke....
I dag hadde jeg ikke engang klart å tatt et trekk av en sigarett.
Jeg vet jo hvor den hadde havnet, nemlig i lungene på mitt lille hjertebarn.......
Hilsen tjorven og knøttet (16+6)
Er det bare jeg i hele verden som er dum og teit og fæl og grusom. Har alltid sagt med hevet hodet og overlegen tone at når jeg blir gravid, da er beint slutt ja.............Har ikke klart det helt, men har kutta drastisk ned.............skal på tidlig UL i uke 12, den 10 sept., og har satt den dagen som site dag med nikotin.
Vil jeg klare det eller er jeg en svakt idiot????:gal2:
cormatic
30-08-2002, 20:32
Jeg prøver fortvilt å bli røykfri... det er bare 2 dager siden jeg testet positivt, og har i det minste klart å trappe vesentlig ned... fra å røyke prince mild, røyker jeg nå lyseblå barclay, og det er jo bare "fjell-luft", men målet er å bli røykfri senest onsdag... men det er vanskelig... ikke sant?
.... da jeg var til ul i forrige svangerskap. dvs. jeg var til ul i juni 1997 og fødte i desember 1997. Ble kvalm på tanke på å trekke ned et eneste drag til etter å vært på ul.
Nå er jeg gravid igjen (30 uker) og er fortsatt røykfri!:klapp:
Fikk utrolig mye skryt av at jeg klarte å slutte, og det hjalp jo på det også:D
Så jeg har som sagt vært røykfri siden juni 1997!:klapp:
Stå på jenter!:findag:
Heisann dere!!
synes der er kjempeflinke!!:klapp: :klapp:
Også du, Metalmamma!!:klapp: :klapp:
Bare ikke jeg!! :uff: :bonk: :uff:
Jeg trappet ned når jeg fant ut jeg var gravid..og har prøvd utallige ganger å slutte... Men har bare greid meg uten røyk i 7 "usle" dager..*snufs* Men kan for det selv da!!
Sa jo også at den dagen jeg ble gravid..Ja DA skulle det ikke være bønn om å ikke slutte..Men den gang ei!!
Røyker 2-4 stk om dagen..og har SÅ dårlig samvittighet!! Og det er jo ikke verdt det..stakkar lillegutt i magen.
Skylder litt på sambo også da...fordi har er storrøyker og ikke er villig til å slutte ilag med meg..han vil heller ikke trappe ned og spør meg hver gang om jeg ikke også skal ha meg en røyk??!!??
Fikk ut litt frustrasjon over han nå da,men vet jo at det er opp til meg. SKAL klare å slutte jeg,omså mens jeg ligger på sykhuset og nettop har fått ut vidunderet!!
Dere står fritt frem for å kommentere:(
Wanja T-8:findag:
cormatic
17-09-2002, 17:15
Nå er jeg på 13. dagen uten røyk... synes jeg er ganske flink jeg...:klapp: Måten jeg slutta på var faktisk effektiv... Kjøpte ei 20 pkn av mildeste sort og ga meg selv en uke på å slutte... fikk røyke maks 3 om dagen... De siste røykene var faktisk ikke noe gode i det hele tatt... og nå blir jeg bare dårlig med tanken på røyk...Og når det gjelder storrøykende samboere så er det bare å gjøre som meg... Innfør røykeforbud inne i leiligheten/huset, så trapper han faktisk ned han også... i allefall nå når det begynner å bli kaldt ute... Kan med hell gjennomføres i bilen også (i allefall så lenge du er med i bilen...)
Jeg kuttet ned røyken den dagen jeg fikk vite at jeg var gravid. Nå røyker jeg 2 trekk hvis jeg absolut må. Jeg røyker aldri sammen med noen for da gjør jeg det fordi det er sosialt. Jeg tar 2 trekk hvis jeg er alene og absolut må ha.
Forige gang jeg var gravid sluttet jeg på dagen. Det førte til et voldsomt røykesug og sprakk.
Denne gangen skal jeg ta et par trekk når jeg må. Jeg trenger ikke det hver dag. Jeg har som mål at innen 1 m.n.d skal jeg være helt røykefri. Jeg er faktisk overrasket over meg selv hvor lett det er. Så får jeg bare håpe at jeg klarer det helt.
Jeg vet jo også at jeg ikke har råd til å røyke når jeg skal ha 2 barn i barnehagen...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.