Vis full versjon : Toll på barneutstyr...?
Jeg har tenkt å kjøre til Østersund og handle barneutstyr, dvs vogn, stellekommode, seng, bilstol etc. Men hvordan er det med toll på slike varer?
Ikke at jeg har tenkt å stoppe å fortolle noe:p , men det er kjekt å vite. Noen som vet?
Tigris & :baby: (24+1)
Er det ikke slik....at når man handler babyutstyr i sverige, får man trukket FRA momsen i butikken dersom man sier man skal ha det med over til Norge, også betaler man ved passering av tollgrensa istedenfor??
Eller har jeg misforstått?
Men da blir det sikkert ikke særlig mye billigere allikevel, så da kan jeg vel likså godt kjøpe her hjemme...?
Tigris & :baby:
Momsen er jo lik omtrent, 24% i sverige og 23% i Norge. Så man sparer jo 1% i moms, og dessuten betaler man jo det tingen koster i Sverige, og mye er billigere der enn her:) Om de trekker fra momsen i butikken, og man betaler den tilbake ved tollen, går jo opp i opp dèt:)
Også må man huske på krone-kursen da. 100 svenske kr. er nå 84 norske kr. Så det er ganske mye å spare!
Bare kjør gjennom med GOD samvittighet:9
Det hadde JEG gjort ijaffal :lol:
Klem
Vimsen T-14
Send en PM til Stini...hun vet sannsynlig mye om dette...:uff:
Lykke til!
hilsen
Merethe & Lille K (T-20)
:)
Polyanna
20-08-2002, 15:22
Jeg husker noen nevnte dette tidligere, og lurer på om det ikke var 5000 eller 10000 kroner som var grensen, pr. pers? Og hvis dere reiser to sammen så burde vel det holde.
Vi gav i alle fall blaffen! :) Handlet, betalte med Visa (visstnok best kurs da) og reiste hjem.
Heisann!
Det er som polyana skriver en grense. Og den grensen ligger på kroner 5000 pr. person. Men det fungerer på den måten at dere kan ikke dele på summen, f.eks at dere kjøper noe som koster mer enn 5000 kroner så kan dere ikke dele fordi dere kan handle for 10000 til sammen. Dere kan kun handle for 5000 kroner hver.
Men som det blir sagt her, man får mye for de pengene der, så dere kan sikkert kjøre trygt gjennom tollen :) Jeg stoppet ikke tidligere i sommer...nå står vognene der så fint å venter på en baby som skal ligge inni :p
Lykke til med handelen!
Tove 31+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.