PDA

Vis full versjon : St. Olav eller OSS..?

Tigris
20-08-2002, 03:55
Nå lurer jeg fælt på hvor jeg skal velge å føde beibisen min...:???:

Jeg bor svært nære St. Olav, ca. 5 min, men så har jeg hørt så mye positivt om OSS og like mye negativt om St. Olav, så jeg er litt i tvil..

Trenger noen synspunkter fra dere!!

Tigris & :baby:

Maz
20-08-2002, 12:08
OSS er lite og nytt, St Olavs stort og gammelt. Klart du hører mere skrekkhistorier fra St Olav når volumet er mye større der. De har flere ansatte og da er det også flere råtne epler. Folk som har vært ansatt lenge og som de er "stuck"med.

Jeg har ikke noe valg. Jeg går til kontroll på St.Olav og vil måtte føde der pga risiko. Stoler dessuten på dem da de reddet livet mitt i fjor. Jegm ville ikke ha overlevd ved et mindre sykehus.

Tror det er viktig å få riktig jordmor, spør folk du kjenner om deres erfaringer og prøv å unngå en drage. Får du en drage forlang å bytt!!!

I am
20-08-2002, 14:10
Jeg er også litt usikker... går det an å besøke de St. Olav /OSS og så bestemme seg etterpå?

I am

Tidl. bruker
20-08-2002, 14:56
Dette har jeg tenkt mye på...

Og landet på St.Olavs hospital pga. avstanden hjemmefra. Vil gjerne være hjemme så lenge som mulig fram til fødselen.

Det jeg egentlig skulle si var at det er fullt mulig å få omvisning både op OSS og St.Olavs. Ta kontakt med jordmora di om dette.

Ps: håper å kunne få noen innspill om dette på graviditetstreff i morgen på Egon i Trondheim!

I am
20-08-2002, 15:23
Ja, det hadde vært spennende å høre om... jeg synes jeg har kommet alt for kort til å gå på gravidtreff, har termin i april, men det gjør kanskje ikke noe?

Hilsen I am 6+1

Tove
20-08-2002, 17:05
Heisann!

Jeg kan egentlig ikke si noe spesielt verken for eller imot ST.Olavs eller OSS, da jeg hverken har født på det ene eller det andre stedet. Men jeg tror det er lurt å finne ut hva som er viktig for en selv og hvilke forventninger en har til sin fødsel. Jeg skal selv føde på OSS og det gleder jeg meg veldig til. Jeg har hørt så mye positivt om OSS. Jeg vil tro det blir mye mer intimt og at en opplever en bedre kontakt med de som jobber der. Jeg fikk omvisning der av min jordmor for en tid tilbake og det var en veldig rolig og fin atmosfære der. Jeg kjente straks at dette var plassen for meg :) Jeg var litt lei meg den gangen for snart 9 år siden da jeg fikk min datter at jeg ikke kunne føde på OSS, men denne gangen er det ingenting som skal stoppe meg. Jeg har aldri vurdert ST.Olavs som en mulighet engang, siden vi har et så fint sykehus her like i nærheten. Det er klart at en vil vurdere avstanden til det sykehuset man skal føde på, men det bør ikke være den viktigste grunnen. Som regel tar en fødsel så lang tid at man rekker fram :)
Jeg vet det er fult mulig å få omvisning på OSS og det er kanskje verdt å ta turen, bare for å se om man liker seg der. De som jobber der er veldig trivelige, så de tar sikkert imot dere med glede :)

Lykke til med deres valg!! :klapp:

Hilsen Tove 31+4
:findag:

Eirill
20-08-2002, 17:38
Jeg skal føde på OSS denne gangen også. Og håper selvfølgelig på et like trivelig opphold som jeg hadde sist! :)

Det hadde vært enklest for meg å føde på St.Olavs, men jeg tar sjansen på å trosse noen glatte svingete veier ei mørk og stormfull januarnatt........... ;)

Her kan dere lese litt mer om OSS (http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=361)